مديرعامل توانير در مراسم افتتاح مركز پايش صنعت برق ؛ ...

به گزارش پايگاه خبري توانير ؛   پيش از ظهر امروز ،مركز پايش صنعت برق كشور و همچنين ارتقا توليد يك واحد نيروگاه شاهرود به ظرفيت 21 مگاوات در بخش ساخت و سازها با حضور رضا اردكانيان وزير نيرو و مديران ارشد صنعت برق كشور بصورت ويديو كنفرانس به بهره برداري رسيد.
محمد حسن متولي زاده مديرعامل توانير در اين مراسم  با بيان اين كه مركز يكي از اركان اصلي هوشمندسازي برق است، اظهار داشت:با رويكرد جديد مديريتي شاخص راندمان برق و تلفات آن دچار تغييرات بسيار مطلوب شده است و برق به بهترين شكل ممكن به دست مصرف كننده مي رسد.
وي افزود: با طراحي سازوكارهاي تشويق محور برق تحويلي به مشتركين به شكل مناسبي به مصرف مي رسد و اين درحالي است كه با اين روش بهره وري صنعتي نيز در واحدهاي صنعتي به شكل قابل اعتنايي افزايش يافته است.
مديرعامل توانير ادامه داد:يكي از وطايف شركت توانير نظارت و ارزيابي برعملكرد است  كه تا پيش از اين چنين كاري با درصد خطاي بالا به انجام مي رسيد اما در حال حاضر بدون دخالت عوامل انساني تمام اطلاعات و شاخص ها جمع آوري مي شود.
وي افزود: اين مركز كه امروز افتتاح مي شود بصورت حاكميتي شكل گرفته و اين مدل و روش به شركت هاي زيرمجموعه در شهرستانها  نيز تسري پيدا كرده است.
متولي زاده با اشاره به اينكه كارهاي اجرايي مربوط به تجهيز و راه اندازي مركز پايش توانير در كمتر از يك ماه انجام شده است، گفت: درحال حاضر در اين مركز دسترسي برخط به 39  سيستم خدمات مشتركان، مراكز اتفاقات برق، مراكز داده كنتورهاي هوشمند در شركت هاي توزيع و سامانه كنتورهاي بازار برق در شركت مديريت شبكه برق ايران برقرار شده و امكان پايش و ارزيابي روزانه عملكرد شركت هاي زيرمجموعه نيز فراهم شده است .
وي همچنين با تاكيد بر اينكه هم اكنون در كشور خط توليد كنتورهاي هوشمند به شكلي جدي وارد كار شده است گفت: درحال حاضر تمام مبادي برق و توزيع در كشور به كنتورهاي هوشمند  مجهز شده اند و همچنين مشتركان صنعتي نيز داراي كنتور هاي هوشمند شده اند  ومصرفشان به راحتي رصد مي شود.
متولي زاده همچنين تصريح كرد كه طراحي و ساخت كنتورهاي هوشمند هم اكنون به قيمت كنتورهاي ديجيتال توليد مي شود و اين كار باعث صرفه جويي چند صد ميليارد توماني در صنعت برق كشور شده است .
وي در پايان به عملكرد مطلوب مديريتي در زمان پيك مصرف هنگام افزايش دماي هوا اشاره كرد و گفت: خوشبختانه چالش بوجود آمده بين توليد و افزايش مصرف با دقت مديريتي رفع شده است .



لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات