نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قم برگزار شد

نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قم برگزار شد

به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق (یکم تا هفتم تیرماه) روز دوشنبه 99/04/02 نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قم در تالار آب شرکت آب و فاضلاب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای قم: احمد حاجی حسینی مسگر با اشاره به سیلاب سال 98 اظهار گفت:جلسات متعددی را در قالب مدیریت بحران و کارگروه سیل در استان برگزار کردیم و در همان فروردین‌ماه با تاکید استاندار برنامه ای در 4 افق کوتاه ، میان، ضربتی و درازمدت برای ایمن شدن استان در برابر سیلاب ارائه کردیم .

حاجی حسینی مسگر مشکلات سیلاب در استان را مورد توجه قرار داد و افزود: در سال های اخیر به واسطه تغییر اقلیم الگوهای بارش دچار تغییر اساسی شده و سه فاکتور موثر در سیلاب شامل مدت، شدت و حوضه بارش تغییرات فاحشی کرده و به همین خاطر شاهد بارش هایی بی سابقه در سطح کشور و استان بودیم که موجب وقوع رواناب ها شد .

رئیس شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان قم ادامه داد: این مساله می طلبد که مهم ترین ضعفی که از سال‌ها قبل در استان بوده و شامل سازه‌های تقاطعی که بر روی مسیل ها و رودخانه های استان به صورت نادرست ایجاد شده اصلاح شود تا ظرفیت آب گذری رودخانه ها در محل این تقاطع ها اصلاح شود .

وی با بیان اینکه در حوزه سازگاری با کم آبی بیشترین نقش متوجه بخش کشاورزی است افزود: بیش از 130 میلیون مترمکعب از منابع آب زیرزمینی که استفاده می شود و مازاد است می توانیم کاهش دهیم و از مصرف کم کنیم .

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای استان قم اظهار کرد: در سال 98 در حوزه نظارت و حفاظت و بهره برداری از منابع آبی اقداماتی داشتیم که در قالب رفع تصرفات، مسدود ساختن چاه های غیرمجاز، کنترل کیفیت و جلوگیری از آلودگی منابع و... بوده است .

حاجی حسینی مسگر گفت: 2600 حلقه چاه غیرمجاز داریم که حدود 5 درصد برداشت از آب های زیرزمینی دارند

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات