آغاز عملیات بازآفرینی «چوخورلار» در پایان شهریور/ پرداخت نقدی هزینه تملک

آغاز عملیات بازآفرینی «چوخورلار» در پایان شهریور/ پرداخت نقدی هزینه تملک

حسین عالی‌باف در گفتگوبا خبرنگار پایگاه خبری شهریار با اشاره به تملک دو سوم از این بافت فرسوده افزود: بافت فرسوده و ناکارآمد چوخورلار ساکنین منطقه را معذب کرده است اما شرکت توسعه و عمران شهرداری به صورت ضربتی اقدام به تملک این منطقه کرده که در مجموع از ۱۵۰ واحد مسکونی چوخورلار، بیش از ۱۰۰ واحد یعنی دو سوم آن تملک شده است.

او با اشاره به سیاست کاری شرکت عمران و توسعه در بافت فرسوده چوخورلار خاطرنشان کرد: سیاست کاری ما در چوخورلار این است که نه اجازه می دهیم حق کسی ضایع شود و نه اجازه تضییع بیت المال و حق شرکت را می‌دهیم و در قالب هیئت سه نفره کارشناسی سعی در جلب رضایت مردم داریم که در این راستا همکاری خوبی از سوی ساکنین را شاهدیم.

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آذربایجان خاطرنشان کرد: یک نفر از طرف ما، یک نفر از طرف ساکنین و یک نفر مرضی‌الطرفین در این هیئت سه نفره فعالیت دارند که به صورت کارشناسی و قانونمند برای تملک واحدهای مسکونی فرسوده در چوخورلار توافق می‌کنند.

او با اشاره به پرداخت نقدی هزینه تملک واحدهای چوخورلار یادآور شد: تصور ما این است که ساکنین آنجا قشر کم برخوردار شهرهستند و توانایی تهاتر با شهرداری را ندارند، پول تملک این واحدها را به صورت نقدی پرداخت می‌کنیم.

عالی‌باف تأکید کرد: شرکت در این باره با همکاری شهرداری مرکز و اداره املاک، توانسته است با در اختیار گرفتن و فروش تعدادی از املاک شهرداری، هزینه تمامی املاکی را که تملک کرده‌ است، به صورت نقدی پرداخت کند.

او درباره زمان اتمام طرح تملک چوخورلار و آغاز بازآفرینی این منطقه نیز عنوان کرد: فعلا در حال تملک و تخریب این منطقه هستیم و حداکثر تا پایان شهریورماه بایستی بحث تملک چوخورلار تمام شده باشد و اگر نتوانیم تا زمان فوق با عده‌ای از ساکنین منطقه توافق کنیم از طریق مجرای قانونی و ماده ۸ برای تملک آنها اقدام می‌کنیم.

او افزود: مشاوره ای برای طراحی و احیا این بافت ارائه کرده ایم و اگر طرح بازآفرینی آماده باشد، بعد از تملک اقدام به آغاز عملیات اجرایی این طرح می کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات