فعال سازی نقش روحانیون در ارتقاء سواد آبی شهروندان استان گلستان

در دیدار رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه با رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله ، بر فعالسازی نقش روحانیون برای ارتقاء سواد آبی بهره برداران منابع آب ، ذینفعان و عموم جامعه تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان ، در این دیدار مهندس ثابتی، رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه بر فعال سازی نقش روحانیون برای آگاهی بخشی و ارتقاء سواد آبی جامعه تاکید کرد و افزود در کنار اقدامات فنی و عمرانی (نظیر سد سازی، ساخت تصفیه خانه فاضلاب و ...) که برای تامین آب و مقابله با کم آبی در دست اجراست ، لازم است بحث بهبود فرهنگ مصرف بهینه آب با تکیه بر مشارکت عمومی نیز در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه در این دیدار ، وضعیت منابع آب شهرستان کلاله ، عدم تعادل منابع آب با سطح زیر کشت، لزوم رعایت الگوی کشت، حفر چاه غیر مجاز و اثرات مخرب آبخوان خواری بر منابع آب زیرزمینی و ... را تشریح کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کلاله نیز در این جلسه، نقش آب را در حیات و اقتصاد مردم بی بدیل توصیف کرد و هفته صرفه جویی در مصرف آب را فرصتی برای افزایش سواد آبی جامعه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین حسین پور بیان کرد: در مراسم و نشست های برگزار شده با مردم ، اطلاع رسانی در خصوص منابع آب بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات