سند سازگاری با کم آبی یزد با هدف به صفر رساندن حجم کسری مخزن آب های...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به تدوین سند سازگاری با کم آبی یزد، گفت: این سند با هدف به صفر رساندن حجم کسری مخزن آب های زیرزمینی استان تدوین شد.

(محمدمهدی جوادیان زاده) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد که به مناسبت هفته صرفه جویی و با حضور مدیران صنعت آب و برق استان برگزار شد، به افزایش چشمگیر مصرف آب استان در ماه های اخیر اشاره و اظهار کرد: گرمی شدید هوای یزد و شیوع ویروس کرونا،  میزان مصرف آب استان را افزایش داد به نحوی که به طور متوسط شاهد افزایش ۳۲ درصدی و در برخی روزها ۴۵ درصدی مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته هستیم.
وی با بیان این که در سال های گذشته تنها ۳ تا ۵ درصد مصرف آب در استان افزایش می یافت،  گفت: در حال حاضر میزان مصرف آب شرب یزد نگران کننده است و با وجود این که میزان آب انتقالی به استان افزایش یافته و شرکت آب و فاضلاب نیز اقدام به حفر ۲۲ حلقه چاه جدید آب شرب نموده،  اما زیرساخت های تامین آب در استان همچنان تحمل چنین افزایش هایی را ندارد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در ادامه به مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت اشاره و بیان کرد: سند سازگاری با کم آبی استان یزد تدوین شده که باید برای تصویب نهایی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی ارسال شود.
وی تصریح کرد: این سند باید برای مصرف آب در بخش کشاورزی، شرب و صنعت راهکارهای موثری ارائه دهد به طوری که با اجرای آن میزان کسری مخزن آب در استان صفر شود.
جوادیان زاده به رتبه ششم استان در کشور به لحاظ حجم کسری مخزن اشاره کرد و افزود: درحال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب کسری مخزن داریم و این به معنای آن است که ذخایر آب زیرزمینی درحال مصرف است.
وی درخصوص طرح های جدید تامین آب استان گفت: درحال حاضر مسئولین استان موضوع تسریع در اجرای خط دوم آبرسانی شرب یزد را پیگیر می باشند و پروژه انتقال آب از دریای عمان به منظور تامین  آب بخش صنعت و کشاورزی پربازده در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات