گردهمایی آنلاین شهرداران کشورهای آسیایی برگزار شد

گردهمایی آنلاین شهرداران کشورهای آسیایی برگزار شد

در این وبینار که معاون برنامه ریزی و هماهنگی و کارشناس امور بین‌الملل شهرداری کاشان در آن حضور داشتند، دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی، شهردار تهران، شهردار غازیانتپ ترکیه، مشاور ارشد شهردار بانکوک و...به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.
پیروز حناچی شهردار تهران، در این نشست بیان کرد: این مجمع، فرصتی را فراهم ساخته است که مدیران و متخصصان شهری از سراسر آسیا با همتایان خود به تعامل و تبادل رویکردها، اندیشه ها، دانش و تجارب مدیریت شهری بپردازند.

وی تأکید کرد: لازم است در این شرایط سخت، تلاش هایمان را بیش از هر زمان دیگر، به تامین نیازها و انتظارات حیاتی شهروندانمان در حوزه سلامت، تامین معاش شرافتمندانه و رونق و شکوفایی اقتصادی شهر هایمان متمرکز کنیم.
شهردار تهران ادامه داد: تردیدی ندارم که ایفای مسئولیت مشترک شهرداران و مدیران شهری و محلی که مهمترین آن تدارک و تجهیز هوشمندانه و تاب‌آورانه شهرها و نظام های مدیریت آنها برای تامین خواسته‌های شهروندان است بیش از هر زمان دیگری به دور از تنش، منازعه و زمینه سازی برای گفتگو و تبادل تجارب و اندیشه ها بستگی دارد.
در ادامه نشست فاطمه شاهین، شهردار شهر غازیانتپ ترکیه نیز به عنوان رئیس پنجمین دوره این مجمع، با اشاره به مسئله سرمایه‌گذاری گفت: کرونا همه معادلات را به هم ریخته است اما از سوی دیگر در این مدت به دلیل فاصله‌های اجتماعی محیط شهر تمیز شده و راحت‌تر می‌شود نفس کشید.
وی تأکید کرد: اعضای مجمع شهرداران آسیایی می‌توانند با همکاری نهادهای بین المللی گام‌های جدی تری بردارند.
محمد رضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، از دیگر سخنرانان این نشست با یادآوری اقدامات شهرداری تهران در دوران مبارزه با کرونا گفت: از جمله برنامه‌های شهرداری پایتخت در ایام شیوع کرونا می‌توان به افزایش ظرفیت گرمخانه‌های تهران برای ارائه وعده‌های غذایی به افراد بی‌خانمان، حضور پزشک و روانشناس و توزیع بسته‌های بهداشتی در این مراکز، ساماندهی و حمایت از کودکان کار و خانواده‌های آنها، توسعه فعالیت خانه‌های سلامت، تعطیلی پارک‌ها و مراکز فرهنگی، تولید بیش از 400 مدیای آموزشی برای شهروندان و ایجاد کمپین‌هایی نظیر کمپین در خانه می‌مانیم ، دوری دوستی اجتماعی و شهر سالم اشاره کرد.

همچنین بالواک سواندی مشاور ارشد شهردار بانکوک به تدابیر اتخاذ شده در این دوران اشاره و عنوان کرد: دولت قصد دارد یک تریلیون واحد پول تایلند را به انگیزش‌های اقتصادی تخصیص دهد.
وی افزود: برنامه اقصاد جوامع و توسعه محله‌ای داریم که بانک به کسب و کارهای کوچک تسهیلات می دهد؛ همچنین دولت و شهر بانکوک پکیج توریستی و گردشگری را مصوب کردند که از اکتبر ۲۰۲۰ دنبال می‌شود و امیدواریم خسارت کسب و کارها را جبران کند.
در ادامه این نشست شهرداران و نمایندگان شهرهای غرب و شرق آسیا و همچنین روسای سازمان های شهری نظیر ایکاپ، ویگو، یوسی ال جی موا، یو ان هبیتات و... به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند.
در بخش دوم این نشست، جلسه هیئت اجرایی به ریاست فاطمه شاهین، شهردار شهر غازیانتب و رئیس دوره ای مجمع برگزار شد . بررسی گزارش فعالیت‌های سال 2019، مسائل کمیته فنی مجمع، گزارش مالی سال 2019، تصمیم‌گیری در مورد کمیته مالی مجمع و ... از موضوعات مورد بحث در این بخش از نشست بود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات