تدابیر سختگیرانه‌تر کمیسیون ماده 100 برای مقابله با موارد غیرمجاز در سال جاری

تدابیر سختگیرانه‌تر کمیسیون ماده 100 برای مقابله با موارد غیرمجاز در سال جاری

وحید فتاحی در گفت‌وگو با برنامه #صبح_سیلک با اشاره به ناآگاهی یا تساهل برخی شهروندان نسبت به قوانین شهرسازی و معماری تصریح کرد: شهروندان در بسیاری از پرونده‌های کمیسیون ماده صد عنوان می‌کنند که از قوانین شهرسازی اطلاع نداشتیم، در حالی که باید قبل از هرگونه اقدام به خرید یا ساخت و ساز مسکن از مناطق پنجگانه استعلام بگیرند.
وی افزود: نوع کاربری‌ها، میزان احتمالی عقب‌نشینی، شرایط املاک مجاور، داشتن پروانه یا پایان کار و... از جمله مواردی است که شهروندان باید قبل از ساخت و ساز زمین یا خرید مسکن به آن توجه کنند تا دچار مشکل نشوند.
دبیر کمیسیون ماده صد شهرداری کاشان، ساخت و ساز بر اساس مجوزات قانونی و اصول شهرسازی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ساخت و ساز طبق پروانه راحت‌تر از ورود پرونده به کمیسیون ماده صد هست، چون تخلفات یا منجر به صدور رأی تخریب و تحمل مشکلات آن می‌شود و یا اینکه باید دو مورد هزینه سنگین جریمه و عوارض را پرداخت کرد.
وی به حجم بالای پرونده‌های کمیسیون ماده صد اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری به سهم خود برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی انجام وظیفه می‌کند، ولی با این حال عده زیادی از شهروندان تمایل به انجام تخلفات ساختمانی و ورود پرونده خود به کمیسیون ماده صد با امید حل مشکل با پرداخت جریمه هستند.
به گفته فتاحی، نصب سقف شیروانی در مسکن، املاک خارج از محدوده شهری در مسیر انشعابات، املاک دارای شاکی خصوصی یا درگیر مسائل ایمنی و بهداشتی و عرصه کشاورزی از مواردی است که در کمیسیون ماده صد قطعا رای تخریب می‌گیرند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات