افزایش سطح خدمات آبفا به روستاها از اولویت های سال ۹۹

افزایش سطح خدمات آبفا به روستاها از اولویت های سال ۹۹

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان  در نشست خبری برگزار شده به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از رویکردها در بودجه سال ۹۹، روستا محور بودن آن است و به دنبال این هستیم که با یک برنامه جهادی و منسجم سطح خدمات روستاها را به شهرها نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه حمایتی دولت به روستاها مانند گذشته وجود دارد، تاکید کرد: براین اساس تعرفه‌های روستاها از شهرها متفاوت خواهد بود و روستاها همانند قبل از تعرفه های تخفیفی بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان همچنین به یکی از اقدامات مهم وزارت نیرو که از سال ۹۸ آغاز شده اشاره کرد و گفت: مطابق پویش «الف- ب ایران» هر هفته در کشور پروژه هایی در حوزه آبفا افتتاح می شود که این طرح در سال ۹۹ همچنان ادامه دارد.

امینی افزود: در اواخر سال ۹۸ هفت پروژه با ۷۵۸ میلیارد تومان اعتبار در قالب این پویش به بهره برداری رسید که به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح گردید.

رئیس هیات مدیره شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: طی یک دهه اخیر استان اصفهان با وجود خشکسالی‌های شدید و فشار بر شرکت آبفا برای تامین آب شرب و بهداشت، با فرهنگ سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی صحیح و به موقع، موجب شد تنش اجتماعی سنگینی نداشته باشیم که این امر به فرهنگ مردم و فرهنگ سازی از طریق مدیران استان و رسانه ها برمی گردد .

امینی با اعتقاد بر اینکه به دلیل نبود اعتبارات و امکانات ‌در بخش روستایی شاهد یک عقب ماندگی هستیم، تصریح کرد:  یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی، در کاهش هزینه‌های دولت تاثیر می گذارد و موجب بهبود و افزایش کیفیت خدمات  می گردد .

باغبهادران به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل می شود

امینی اضافه کرد: از دیگر پروژه‌های این پویش که اسفندماه به بهره برداری رسید، آبرسانی به شهر باغشاد و ۸ روستای لنجان بود و به مردم باغبهادران قول می دهیم طی ماه های آینده مردم این شهر به تصفیه خانه باباشیخ علی متصل شوند .

وی همچنین عنوان کرد: بازسازی شبکه فاضلاب شهری طی چند سال گذشته با اعتبارات فاینانس خارجی در محلات همچون نظر، میر، مشتاق، کمال اسماعیل و .... اتفاق افتاد که این پروژه با اعتباری حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در قالب فاینانس چین اجرا شد .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر ضرورت احداث شبکه فاضلاب محلات پیرامونی شهر اصفهان گفت: شبکه فاضلاب برخی از این محلات اجرا شده و امیدواریم با برنامه ریزی فاضلاب محلات جی شیر، روشن دشت، پینارت و شهید کشوری و .... اجرا شود .

وی ابراز امیدواری کرد که تصفیه خانه شهر اژیه آبرسانی به مجتمع های روستایی فلاورجان و ‌... در قالب این پویش به بهره برداری برسد و آبرسانی به شهر دهاقان، گلشهر و ۱۳روستا داشته باشیم .

افت فشار آب قائمیه، گلزار و بلوار شفق برطرف می‌شود

امینی با بیان اینکه افت فشار آب مناطق قائمیه، بلوار شفق و گلزار در اصفهان از جمله مطالبات و گلایه های مردم این مناطق بود، یادآور شد: در این راستا به زودی مخرن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان احداث خواهد شد و به زودی مشکل افت فشار این مناطق برطرف می شود .

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه به برخی پروژه های شرکت آبفا در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: اصلاح و بازسازی ۲۴۰ کیلومتر شبکه آب استان در شهر و روستاها و همچنین مطالعات آبرسانی به شهرستان فریدونشهر، مطالعات تامین آب بخشی از مجتمع های روستایی اردستان و مطالعات آبرسانی به بخش مرکزی و تامین آب بافت مرکزی اصفهان از جمله این طرح ها است . که در سال جاری اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان افزود: در بخش فاضلاب در سال ۹۹، برنامه ریزی شده است ۲۵۰ کیلومتر شبکه‌های شهر ها و روستاهای استان را اصلاح کرده و  توسعه دهیم، همچنین در راستای استفاده از فناوری های روز دنیا در حوزه فاضلاب، ۳۶۷ کیلومتر شبکه‌های فاضلاب را ویدیو متری می کنیم و تصفیه خانه‌های فاضلابی که دچار مشکل شده از جمله تصفیه خانه شهرستان‌های سمیرم، ورزنه، قهدریجان و شمال و جنوب اصفهان را بازسازی خواهیم کرد .

وی با تاکید بر اینکه اصفهان در زمینه هوشمندسازی شبکه های آب و فاضلاب پیشرو است، تاکید کرد: در سال ۹۸،  ۱۷ حلقه چاه حفاری و تجهیز شد و در نظر داریم در سال ۹۹ نیز ۱۳ حلقه چاه دیگر در روستاهای استان حفاری کنیم.  همچنین در سال جاری در نظر داریم ۳۱۰ کیلومتر لوله کشی آب در شهر و روستاهای استان اجرا کنیم که این عدد در سال ۹۸، ۱۶۰ کیلومتر بود.

امینی همچنین بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، در سال جاری به منظور ارائه خدمات بهتر به مشترکین، ۳۶۷ کیلومتر ویدیومتری و ۵ هزار کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب و ۵۱۰ هزار سم پاشی در شبکه‌های فاضلاب صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در بحث آب بدون درآمد و پرت شبکه‌ در شهرستان ها برنامه‌هایی داریم، و هم اکنون در حوزه شهری (با شانزده و یک دهم درصد) شاهد کمترین میزان  آب بدون درآمد و پرت شبکه هستیم و با توجه به فرسودگی شبکه‌های روستایی، روستاهایی که بالای ۳۵ درصد پرت شبکه دارند در برنامه اصلاح شبکه قرار می دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

    شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یک شرکت در شهر اصفهان می باشد

      نظرات