پیام سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان بمناسبت هفته صرفه جویی در...

آرش مصلح سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت فرا رسیدن هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق پیامی صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد در این پیام آمده است:
حجم آب شرب در کره زمین ثابت و تنها ۳% از کل آبهای کره زمین شیرین بوده که از این میزان نیز صرفاً یک چهارم آن قابل دسترسی برای بشر جهت مصارف شرب، صنعت، کشاورزی و خدمات می باشد و در این میان، پیش بینی محققان حاکی از آن است که ذخایر آب شیرین جهان هر سال کاهش می یابد و تا ۲۵ سال دیگر نیمی از جمعیت جهان با مشکل کمبود آب شیرین مواجه خواهد شد.
متوسط بارندگی در کشور ما ۲۵۰ میلیمتر است که در مقایسه با کشورهای پرباران از حداقل ریزش‌های جوی برخوردار است. آب زیربنای توسعه همه جانبه کشور در بخش‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری است. همچنین در بخش شرب، بهداشت و امنیت اجتماعی به آب وابسته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با میانگین بارش حدود ۷۵۰ میلی متر از جمله استان های دارای بارش های مناسب است اما پراکندگی این حجم بارش در مناطق مختلف استان، اقلیم های متفاوت و مورفولوژی خاص استان به همراه عدم مهار کامل این حجم بارش باعث گردیده آسیب پذیری استان در مقابل خشکسالی، تبعات منفی خاص خود را داشته باشد.
هم اکنون طرح‌های عظیم تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی در حال مطالعه، اجرا و بهره برداری است که در صورت محقق شدن اهداف این طرح های عظیم، بخشی از چالش های موجود مرتفع خواهد شد.
علیرغم همه اقدامات ارزنده ای که در بخش‌های مهار و تامین، انتقال و توزیع آب در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته لیکن بدون همراهی و مشارکت تمام ذینفعان، ذیمدخلان و بهره برداران آب شرب، صنعت و کشاورزی امکان تداوم و پایداری منابع آبی مقدور نمی باشد.
صرفه جویی و مصرف بهینه آب، استفاده از تکنولوژی‌های جدید در بخش خانگی، بازچرخانی آب در صنعت، استفاده از پساب تصفیه شده در فضای سبز، بکارگیری روش‌های نوین آبیاری تحت فشار متناسب با شرایط آب و خاک استان، اصلاح الگوی کشت، آبخیزداری و کنترل سیلاب از جمله راهکارهای مناسب برای افزایش پایداری منابع آبی است.
هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق، فرصتی است برای توجه بیشتر همه آحاد جامعه به مصرف بهینه دو صنعت بزرگ موجود، یعنی آب به عنوان مایه حیات و زیربنای زندگی و برق به عنوان موتور محرکه توسعه.
لذا صنعت آب و برق استان از همه هم استانی های عزیز درخواست می نماید تا در مصرف آب و برق، به ویژه در فصل تابستان که اوج مصرف آنها می باشد، نهایت همکاری و همیاری را با دستگاه‌های مرتبط انجام دهند.
همچنین از تمامی جامعه فرهنگ، ادب، هنر و رسانه، خبرنگاران، مطبوعات و رسانه ها که یاریگر این مجموعه‌ها در طول خدمت صادقانه به مردم فهیم استان بودند سپاسگزاری می نماید.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد

    شركت آب منطقه‌ای كهكیلویه و بویراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات