بازگشايي نمازخانه‌ها در مناطق سفيد با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي/ مناطق قرمز همچنان ممنوع است

بازگشايي نمازخانه‌ها در مناطق سفيد با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي/ مناطق قرمز همچنان ممنوع است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا انجم شعاع" در بیست و سومین بخشنامه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا، بازگشايي نمازخانه‌ها در استان‌ها و شهرستان‌هاي دارای وضعيت سفيد را با رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي، الزامات سلامت محيط و رعايت تدابير و پروتكل‌هاي بهداشتي بلامانع اعلام کرد.
در این ابلاغیه که با پیگیری دفتر فرهنگی و دینی وزارت نیرو تهیه و ابلاغ شده است، بازگشايي نمازخانه‌ها در مناطق قرمز ممنوع اعلام شده است.
بنا بر این گزارش، در ابلاغیه مذکور تاکید شده است، تمامي افراد بايستي با ماسك و دستكش وارد نمازخانه شوند، تجهيزات ضدعفوني و شستشوي دست همراه با ماده ضدعفوني‌كننده و مايع دستشويي در مكان‌هاي مناسب از جمله ورودي و خروجي نمازخانه/ مساجد، روشويي و سرويس‌هاي بهداشتي به تعداد كافي نصب شده و الزام بر استفاده نمازگزارن از مواد ضدعفوني ‌باشد، با استفاده از دستگاه اشعه ماوراء‌بنفش(UV)، پس از برگزاري نماز و در هنگام عدم حضور نمازگزاران، نمازخانه ضدعفوني و حتي‌الامکان در ورودي نمازخانه تب‌سنجي انجام شود.
همچنین در این ابلاغیه تاکید شده، سيستم تهويه نمازخانه با حداکثر قدرت در زمان برگزاري نماز روشن باشد، فاصله گذاري اجتماعي و الزامات سلامت محيط با رعايت فاصله حداقل يك متر براي نمازگزاران انجام شود و زمان حضور در نمازخانه‌ها و مساجد حداكثر 20 دقيقه آن هم در وقت اذان فقط جهت برگزاري نمازهاي يوميه باشد.
الزام استفاده از سجاده، مهر و چادر شخصي، گندزدايي دستگيره درها، سرويس‌هاي بهداشتي و ساير سطوح مشترك بعد از هر وعده نماز و خودداری از برگزاري هرگونه مراسم ختم، دعا، مولودي، عزاداري و غيره، از دیگر موارد اعلام شده در ابلاغیه بازگشایی مساجد و نمازخانه‌های وزارت نیرو است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات