20 تا 30 درصد از برق تولیدی برای مصارف سرمایشی هزینه می شود

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: 20 تا 30 درصد از برق تولیدی برای مصارف سرمایشی هزینه می شود.

«مهندس محمد اله داد» با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در استان مرکزی به مناسبت هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب و برق گفت: رشد قیمت تنها 7 درصدی برق طی سال های اخیر سبب غفلت مردم در مصرف است.

وی ادامه داد: در کشور به اندازه 20 تا 30 درصد از برق تولیدی برای مصارف سرمایشی هزینه می شود که تهدیدی جدی برای کشور است؛‌ به ازای هر درجه بالای هوای یک نیروگاه شازند باید کار کند تا جبران کولرهای روشن در تابستان شود. عایق بندی غیراستاندارد ساختمان ها معضلی در ساخت و سازها است که باید اصلاح شود.

مهندس اله داد تصریح کرد: 180 میلیارد تومان طلب شرکت توزیع برق است و علاوه بر آن بخشودگی های بسیار زیادی هم برای مدارس و مساجد، صنعتگران و کشاورزان لحاظ شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پیش بینی هواشناسی استان مرکزی حاکی از گرم‌شدن هوا در استان بوده بنابراین این نگرانی وجود دارد در روزهای پیش‌رو مجبور به اعمال سهمیه‌بندی و مدیریت مصرف باشیم چراکه به عنوان مثال از درجه 40به 41به اندازه یک نیروگاه شازند باید به تولید اضافه شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت:‌ رعایت موضوع مدیریت مصرف به صورت همگانی و ایجاد توازن بین تولید و مصرف برق، خاموشی نخواهیم داشت و در غیر این صورت، با اعمال کمبود مواجه خواهیم بود.

وی بیان کرد: خاموش کردن چراغ های اضافی، کاهش مصرف سیستم های سرمایشی، حذف وسایل برقی غیرضروری و بهره گیری از دیزل ژانراتورها درصنایع و ادارات در ساعت اوج بار از جمله راهکارهای کاهش مصرف برق است.

گفتنی است، بیش از 738 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که برق آنان ازطریق 16 هزار و 610دستگاه ترانسفورماتور و 20 هزار کیلومتر شبکه تامین می شود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی

    شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی یک شرکت در شهر اراک می باشد

      نظرات