توقف ۴ ساله یک تعاونی‌مسکن در مرحله «زمین»

توقف ۴ ساله یک تعاونی‌مسکن در مرحله «زمین»

http://www.bananews.irپیشرفت کند در عملکرد تعاونی مسکن تجارت الکترونیک پارسیان اعضای تعاونی را برآن داشته از طریق اطلاع‌رسانی رسانه‌ای، ضمن تشریح آنچه در ۴ سال گذشته بر این تعاونی گذشته، از مسوولان طلب کمک کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  این تعاونی در سال۸۶ با وعده صاحب‌خانه کردن اعضا، زمینی به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان خریداری می‌کند و برای تامین هزینه زمین و همچنین صدور مجوز ساخت و اسکلت‌بندی، درخواست دریافت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان از هر یک عضو تعاونی را ارائه می‌دهد. اما دو سال بعد اعضا متوجه می‌شوند چون همه، پول نقد تحویل نداده‌اند، تازه هیات‌مدیره موفق شده هزینه زمین را پرداخت کند و به این ترتیب اعضایی که به موقع پرداختی داشته‌اند باید به پای اعضایی که با «چک» تسویه‌حساب کرده‌اند، بنشینند.

تجارت الکترونیک پارسیان که حضوری فعال در فرابورس داشت و اخیرا به بورس منتقل شده است، از جمله شرکت‌های تابعه بانک پارسیان است که برای تامین مسکن اعضای خود، از سال ۸۶ اقدام به تاسیس یک شرکت تعاونی مسکن کرد. ماجرا از این قرار است که شرکت تعاونی مسکن تجارت الکترونیک در سال ۸۶، زمینی به قیمت روز ۷۰۰ میلیون تومان حوالی کرج خریداری کرده است. اعضای این تعاونی پس از پرداخت حق عضویت سی هزار تومانی،قرارداد مشارکت در خرید زمین را با مبلغ ۱۰ میلیون تومان در سال ۸۷ امضا کرده و در همان سال قرار داد دیگری به مبلغ ۲/۵ میلیون تومان به ازای پرداخت هزینه جواز، منعقد کردند. قرارداد بعدی در سال ۸۸ برای احداث مسکن تا پایان اسکلت با مبلغ ۵/۲ میلیون تومان بسته شد. به این ترتیب هر یک از اعضا مبالغی بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان - بسته به متراژ مسکن درخواستی از ۶۰ تا ۹۰ متر- در اختیار تعاونی شرکت تجارت الکترونیک قرار دادند. اما بعد اعضا دریافتند برخی نقدا این وجوه را در فواصل زمانی اعلام شده پرداخت کرده و برخی دیگر با ارائه چک‌های مدت‌دار، از پرداخت نقدی سرباز زده‌اند. به این ترتیب وجوهی که برخی در موعد مقرر پرداخت می‌کردند صرف وجوه پرداخت نشده دیگر اعضا می‌شد. به همین دلیل شرکت تعاونی تجارت الکترونیک پارسیان دو سال بعد از آغاز به کار خود، با برگزاری مجمع عمومی از این مساله پرده برداشت و به اعضای خود اعلام کرد که به‌رغم دریافت مبلغ قرارداد اسکلت از سوی نیمی از اعضا، تازه توانسته است هزینه خرید زمین را تامین کند! به گزارش بنانیوز به نقل از خبر آنلاین، اعضای هیات مدیره این تعاونی اعلام کردند که به دلیل رکود بازار مسکن و افزایش قیمت مصالح ساختمانی، ادامه ساخت این زمین مقرون به صرفه نیست که با این اعلام، اعضای تعاونی اکثرا رای به فروش زمین و عودت پول‌هایشان دادند اما از آن زمان – بهمن ۸۸- تا کنون، هنوز زمین این شرکت تعاونی فروخته نشده است.

 

 

    نظرات