موسوی نژاد:از اقدام جسورانه شهردار اهواز حمایت خواهیم کرد/ اجازه نمی دهیم با پول بیت المال ریخت و پاش کنند

موسوی نژاد:از اقدام جسورانه شهردار اهواز حمایت خواهیم کرد/ اجازه نمی دهیم با پول بیت المال ریخت و پاش کنند

سیدناصر موسوی نژاد؛خلع ید شرکت کیسون پیمانکار قطار شهری اهواز یکی از اقدمات مهم و شجاعانه شهردار و شورای دوره پنجم بود.

با توجه به اینکه پروژه قطار شهری اهواز قرار بود ۵ ساله به پایان برسد اما پس از ۱۵ سال ۲۸ درصد پشیرفت داشته که چندی پیش با اقدام شجاعانه شهردار اهواز فسخ قرارداد با شرکت کیسون بصورت رسانه ای اعلام و مهلت چند روز جهت جمع آوری کارگاه به این شرکت ابلاغ گردید.

موسوی نژاد در خصوص تعیین تکلیف پروژه ی قطار شهری اهواز اظهار کرد: قرارداد این پروژه ۳۰ مهر ماه سال ۸۵ با مشارکت شرکت کیسون و شرکت چینی نورینکو(با رهبری شرکت کیسون) ابلاغ شد، این قرارداد بین المللی است و ارزش کل پروژه به مبلغ ۷۹۰ میلیون دلار آمریکا است که به نرخ آن زمان معادل ۷۴۰ میلیارد تومان می باشد.

موسوی نژادعضو شورای کلانشهر اهواز ؛ قبل از فسخ قرداد جلسه ای باحضوراستاندار ، معاونین و همچنین اعضاء شورا و شهردار کلانشهر اهواز با نمایندگان شرکت کیسون داشتیم و مهلتی جهت شروع به این شرکت داده شد اما متاسفانه این شرکت زیر بار نرفتند و قبل از انجام هر فعالیتی در‌ خواست پرداخت پول و تحویل صورت وضعیت نمودند که ما با این امر مخالفت کردیم.

عضو شورای اهواز افزود: این قرارداد به صورت EPCF بسته شده است بدین معنا که شرکت کیسون باید تمام مراحل پروژه از جمله طراحی مهندسی، خرید تجهیزات و اجرای پروژه را بر عهده داشته باشد.

موسوی نژادخاطر نشان کرد؛ در سال ۸۵ قرار بود پروژه قطار شهری اهواز پس از برگزاری مناقصه میان شرکت‌های متقاضی به یکی از آنها واگذار شود اما شرکت کیسون پیشنهادی مبنی بر تامین مالی ۸۵ درصدی پروژه به صورت فاینانس توسط شرکت چینی را مطرح کرد که همین پیشنهاد سبب شد شرکت کیسون به عنوان شرکت منتخب برگزیده شود.

موسوی نژاد ادامه داد: همه ی مبلغی که برای بخش CIVIL پروژه یعنی احداث تونل ها، ایستگاه ها و سازه باتوجه به کل مبلغ قرارداد(۷۴۰ میلیارد تومان) پیش بینی شده،مبلغ ۵۰۰ میلیارد آن پرداخت شده است، موسوی نژاد اضافه کرد: کل مبلغی که باید شرکت کیسون در بخش سازه ها هزینه می کرد ۳۱۰ میلیارد تومان بود که تا امروز بابت آن امر ، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به ان شرکت پرداخت شده است که مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان بابت صورت وضعیت ارایه شده و مابقی بابت تعدیل ها بود این پروژه در بخش سازه ها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در فاز نخست از خط اول پروژه که به طول ۲۳ کیلومتر است ۲۸۰۰ متر ریل گذاری انجام شده و خط اول این فاز به طول ۶.۸ کیلومتر است که ۲.۸ کیلومتر از آن انجام شده است همچنین تا کنون ۱۷ کیلومتر تونل حفر و ۱۰ ایستگاه احداث شده است.

موسوی نژاد افزود :قبلا حقوق کارگران زحمتکش این پروژه توسط شهرداری اهواز که علیرغم خلاف ضوابط حاکم بر پیمان موجود بوده اما براساس مصوبه ی شورای تامین استان و بلحاظ راه اندازی امور زندگی آنان
تا کنون ۶۰ میلیارد تومان به آنها پرداخت کرده اما در حال حاضر این کارگران بیش از ۱۸ ماه حقوق معوقه از شرکت کیسون مطالبه دارند ضمن اینکه کارگران باید هوشیار باشند و مطالبات خود را از طریق قانون پیگیری و از حق خود را بگیرند.

عضو شورا گفت ؛طولانی شدن پروژه ی متروی اهواز جفای بزرگی در حق مردم اهواز بود که علت آن ترسیدن از غولی به نام کیسون بود که اکنون این سد با درایت شهردار جوان و حمایت اعضاء شورای اهواز کنار گذاشته شد زیرا نمی توانیم از منافع مردم کوتاه بیاییم .

موسوی نژاد در پایان افزود ؛ما با اقدام جسورانه شهردار جوان اهواز در خصوص پروژه کیسون که بصورت شفاف و صریح ایشان بود حمایت خواهیم کرد و بعنوان نمایندگان مردم از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات