جلسه هم اندیشی شهردار قروه با سمن ها و انجمن های فعال شهر قروه

جلسه هم اندیشی شهردار قروه با سمن ها و انجمن های فعال شهر قروه

شهردار قروه در جلسه هم اندیشی شهردار قروه با سمن های شهر: درب شهرداری در تصمیم گیری ها نباید بسته باشد

به گزارش روابط عمومی شهرداری قروه بمنظور آشنایی و استفاده از ظرفیت انجمن های مردمی در توسعه و تسهیل امور شهری، نشست هم اندیشی شهردار با حضور نمایندگان سازمان سراب سبز قروه، انجمن دفاع از حقوق معلولین باران، انجمن همیار افق سلامت، گروه زنان سرپرست خانوار تلاش، انجمن راهیان پاک، انجمن سلامت روان چیستا، کانون ناشنوایان قروه و انجمن صنایع دستی، در محل دفتر شهرداری برگزار گردید.

در این نشستهر یک از نمایندگان سمن ها با ارائه نظرات و دیدگاههای خود، به بحث و تبادل نظر با شهردار در حوزه های مختلف شهر پرداختند.

ابتدا صادق حسین زاده به نمایندگی از انجمن دفاع از حقوق معلولین، با قدردانی از برگزاری این نشست و اشاره به جایگاه سمن ها در شهر قروه و پایداری آنها گفت: ما شهرداری را یک نهاد فرهنگی و اینجو می دانیم و خوشحال هستیم از این که مدیریت جدید عضوی از اینجوها، تحصیلکرده و آشنا به دغدغه های مردم هستند. وی خطاب به شهردار گفت: سمن ها دغدغه شهر را دارند و در این راه مورد بی مهری ها هم قرار گرفته اند. کار سمن ها در کنار فعالیت های مردمی نظارت بر عملکرد مدیران است که انتظار می رود شهرداری انتقادپذیر و از سعه صدر برخودار باشد. حسین زاده گفت: ما بر دغدغه و تلاش مدیریت جدید باور داریم که انشالله با همکاری بیشتر سمن ها با شهرداری، کار ماندگاری صورت پذیرد. حسین زاده خواستار توجه بیشتر شهرداری به مناسب سازی محیط برای معلولان و سالمندان شد و اظهار داشت: انتظارات ما این نیست که مدینه فاضله داشته باشیم اما حداقل انتظار این است که مطالبات قانونی معلولین در حوزه عمران شهری رعایت گردد. نماینده انجمن باران در بخش دیگری از صحبت های خود، بر حمایت و توجه شهردار از برنامه های فرهنگی و اجتماعی سمن ها در شهر تاکید کرد و گفت: برنامه های فرهنگی در هر شهری باعث پویایی و نشاط اجتماعی می گردد. در شهر قروه چنین برنامه های بسیار کم مشاهده می شود.

در ادامه نشست، وحید زارعی به نمایندگی از انجمن همیار افق سلامت گفت: از شهردار انتظار داریم که بودجه فرهنگی شهر در امور فرهنگی مربوطه از جمله برنامه های آموزشی و فرهنگی شهروندان هزینه گردد نه جاهای دیگر. زارعی همکاری سمن های شهر را بدون چشمداشت از شهرداری عنوان نمود و خواستار همکاری ادامه دار سمن ها با شهرداری در امور شهری گردید.

سپس محسن باقری از انجمن راهیان پاک به ارائه نظرات خود پرداخت و گفت: مدیران ما انتقاد را تا زمانی قبول دارند که خودشان نقد نشوند. امیدوارم که شهرداری چنین نباشد. باقری با اشاره به اینکه اینجوها دغدغه های مردمی دارند، خواستار ایجاد گرم خانه برای جمع آوری معتادان متجاهر در شهر شد و اظهار کرد: تاسیس گرم خانه در سال 95 مصوب شد که متاسفانه پس از گذشت 4 سال هنوز اجرا نشده و کسی هم پیگیر نیست. باقری طرح اجتماع محوری شهری را لازم دانست و بر توجه به وضعیت پسماند، امور فرهنگی و خدمات عمرانی شهرداری تاکید کرد.

مجید زارعی از انجمن سلامت روان چیستا هم در این نشست با اشاره به شعری از حضرت سعدی که مرده آنست که نامش به نیکویی نبرند گفت: انتظار داریم که تصمیم سازی ها و تصمیمات شهرداری برای مردم و در جهت منافع آنها باشد که کاری ارزشمند و ماندگار خواهد بود و شهردار می تواند در این زمینه الگو باشد تا اینکه مایه عبرت قرار گیرد. زارعی پیشنهاد کرد که شهرداری کمیته های تخصصی آسیب های اجتماعی شهر را با همکاری روانشناسان و جامعه شناسان راه اندازی نماید تا شاهد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی در شهر باشیم.

نماینده گروه زنان سرپرست خانوار تلاش نیز در این نشست، با تاکید بر همکاری بیشتر سمن ها با شهرداری خواستار ایجاد نمایشگاهی برای فروش صنایع دستی و تولیدات زنان سرپرست خانوار و دیگر فعالیت های سمن ها در شهر شد. لیدا میهمی ایجاد فرهنگسرا در شهر را لازم و ضروری دانست و گفت: در صورت امکان و در این بازه زمانی، شهرداری احداث فرهنگسرا را در اولویت قرار دهد تا در آن جشنواره های فرهنگی و هنری در جهت پویایی فرهنگ شهری و نشاط اجتماعی برگزار گردد. در ادامه نشست، پرستو فعله گری از مرکز سلامت روان محلی، با اشاره به وضعیت نامناسب عمومی شهر در حوزه پسماند گفت: از شهردار جدید انتظار داریم که وضعیت نظافت و فضای عمومی شهر را ساماندهی کند. فعله گری با تاکید بر امور فرهنگی در شهر خواستار برنامه شهرداری در این باره شد و گفت: امیدواریم که برنامه های فرهنگی مورد توجه جدی شهردار باشد و در این باره حمایت کنند.

پایان نظرات سمن های شهر در این نشست با صحبت های احمد انور ملقب به پدر سمن ها به نمایندگی از سازمان سراب سبز صورت گرفت. وی شهرداری را یک اینجو دانست و خواستار استفاده شهردار از ظرفیت گروههای داوطلب مردمی در پیشبرد امور شهری گردید. وی گفت: وضعیت ناحیه منفصل شهری قلعه باید بیشتر در حوزه عمرانی مورد توجه قرار گیرد و همین طور پارک سراب کوثر در بحث روشنایی و خدمات نگهداری فضای سبز و امکانات آن ضعیف است. انور خطاب به شهردار گفت: انتظار داریم که وضعیت زباله های شهری بهبود پیدا کند و البته شاهد این بهبودی در این روزها هستیم. نماینده سراب سبز با اشاره به وجود آبهای سطحی در شهر، اظهار کرد: شهرداری میتواند از آب های سطحی که بیهوده هدر می رود در امور فضای سبز و درختکاری استفاده نماید. انور همچنین خواستار ایجاد بازارچه های محلی در محلات شهر برای کاهش ترافیک و عبور و مرور در مرکز و خیابان های شهرداری گردید.

بخش پایانی نشست به صحبت های شهردار اختصاص پیدا کرد. عباس سنتی ضمن قدردانی از حضور سمن ها و ارایه پیشنهادات در این نشست، در پاسخ به نقطه نظرات و راهکارهای اینجوها با تاکید بر اینکه من خود را عضو کوچکی از سازمان های مردم نهاد می دانم و بر تلاش و زحمات سمن ها واقف هستم، گفت: واقعیت این است که درب شهرداری در تصمیم گیری ها نباید بسته باشد. شهرداری مال مردم است و در شرایط فعلی با توجه به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده است، اینجوها نقش موثری در جلب اعتماد مردم به عنوان نمایندگان آنها دارند. ما بنا داریم از ارتباط عمیق سمن ها در شهر بهره بگیریم و در تصمیم گیری ها از مشاوره و ظرفیت آنها استفاده کنیم. شهردار قروه با اشاره به اعتقاد بر فضای باز و انتقادی گفت: همان طور که شهرداری باید ظرفیت انتقاد پذیری خود را بالا ببرد، اینجوها هم در کنار ارایه راهکارها باید انتقادپذیر باشند تا در تصمیم گیری ها به یک نقطه واحد برسیم. عباس سنتی اظهار کرد، من از سمن ها می خواهم که در توسعه شهر و حل و فصل امور در کنار ما باشند و کمک کنند تا رویکرد شهرداری را تغییر دهیم. شهردار قروه از بهره گیری سمن ها در پروژه های شهری گفت و تاکید کرد: ابتدا نیاز است که ما یک برداشت مدل ذهنی مشترک در امور شهری داشته باشیم تا برنامه ها را اولویت بندی و با در نظرگرفتن مسایل مربوطه مانند خدمات شهری، فضای سبز و ... در نهایت با توجه به منابع و امکانات به مرحله اجرا برسیم. شهردار قروه با اشاره به سخنان و دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری در شهرها گفت: من قلباً به برنامه های فرهنگی در شهر اعتقاد دارم. اما برنامه های ما با همکاری سمن ها، باید متناسب با نیازهای نسل جدید در جامعه باشد. زیرا که این نیازها مانند گذشته محدود نیست و شهرداری با کمک اینجوها می تواند در این عرصه وارد شود تا نشاط اجتماعی در جامعه رونق بگیرد.سنتی در خصوص دغدغه های فضای سبز شهری هم گفت: وقتی فضای سبز نباشد، فضای تنفس و تفکر هم وجود ندارد. در شهر قروه 7 هکتار فضای سبز وجود دارد که سرانه هر شهروند ۷ متر مربع می باشد. اما این فضا برای شهروندان درست توزیع نشده است و برخی از نقاط شهری در مقایسه با دیگر بخش ها از فضای سبز برخوردار نیستند. ضمن اینکه نگهداری و مدیریت فضای سبز شهری هم مهم است و باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم. شهردار قروه گفت نگاه ما بر اجرای عدالت خدمات شهری در همه بخش های شهر است و برنامه های ما در آینده بر همین اصل پایدار خواهد بود. سنتی در پایان با تاکید بر اینکه باید ارتباط سمن ها با شهرداری در امور فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی بیش از گذشته افزایش پیدا کند، گفت: بخشی از مشکلات جامعه تنها از طریق مجموعه مدیریت شهری یعنی شهرداری و شورای شهر قابل حل نیست و اینجاست که نقش سمن ها در آموزش و فرهنگ سازی و توسعه در امور مختلف اهمیت پیدا می کند. به همین خاطر از سمن ها می خواهم که به شهرداری در پیشبرد امور شهری کمک کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قروه

    منبع خبر

    شهرداری قروه

    شهرداری قروه یک شهرداری در شهر قروه می باشد

      نظرات