اجرای طرح پرینتی شدن مشاوران املاک

اجرای طرح پرینتی شدن مشاوران املاک

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه طرح پرینتی شدن مشاوران املاک تاپایان سال در کل کشور به اجرا می رسد، گفت: از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست داریم برای ایجاد شفافیت بیشتر به این سامانه بپیوندند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی قلی خسروی در گفتگو با مهر درباره طرح نظارت بر بنگاه های املاک برای جلوگیری از بروز تخلف در این صنف اظهارداشت: ازابتدای آبان ماه امسال مصوبه هیئت دولت مبنی بر پرینتی شدن بنگاه های املاک در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به اجرا می رسد که در این راستا تمامی بنگاه های املاک هلوگرام و بارکد دو بعدی را دریافت کردند.

وی افزود: طرح پرینتی شدن قولنامه ها در بنگاه های املاک تا پایان سال در تمام کشور به اجرا می رسد و شیوه سنتی ثبت دستی قولنامه در کشور غیرقانونی خواهد شد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با دعوت از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای پیوستن به این سامانه بیان کرد: از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درخواست داریم برای ایجاد شفافیت بیشتر به این سامانه بپیوندند.

قلی خسروی با اشاره به طرح دولت برای شناسایی خانه های خالی گفت: مقرر شده این طرح با دستور وزیر به مجلس ارائه شود و پس از تصویب بصورت قانونی به اجرا برسد زیرا تا زمانیکه جنبه قانونی نداشته باشد قابلیت اجرایی هم ندارد.

وی با بیان اینکه فعلا برنامه خاصی برای شناسایی خانه های خالی وجود ندارد، افزود: یکی از تفاوت های طرح با قانون در این است که تا زمانیکه بصورت قانون در نیاید قابلیت اجرایی نخواهد داشت و مقطعی است.

 

 

    نظرات