فقر منابع آبی و خشکسالیهای پی درپی لزوم مدیریت را دوچندان می...

فقر منابع آبی و خشکسالیهای پی درپی لزوم مدیریت را دوچندان می...

فرماندار شهرستان بافق با بیان این که در شرایط کنونی باید حداکثر استفاده از حداقل منابع آبی داشته باشیم، گفت: لازم است منابع آبی موجود به بهترین شکل مدیریت شود.

در سیزدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بافق که با حضور کلیه اعضا برگزار گردید، اظهار کرد: بررسی وضعیت موجود نشان می دهد با فقر منابع آبی و خشکسالی های پی در پی مواجه هستیم که متاسفانه خیلی از افراد این موضوع را جدی نگرفتند .

وی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی، گفت: منابع آبی هنگامی مدیریت می شود که دیگر کشاورزی غرقابی و کشاورزی سنتی در استان و بافق نداشته باشیم .

فرماندار بافق با بیان این که باید به سمت استفاده صحیح از آب، انرژی و زمین برویم، افزود: اگر منابع آبی به درستی مورد استفاده قرار نگیرد،  در سال های آینده جنگ برسر آب اتفاق خواهد افتاد .

وی اظهار کرد: انتظار داریم متولیان آب از طرح های دانش بنیان به منظور مدیریت صحیح منابع آب حمایت کنند تا حداکثر استفاده را از حداقل منابع آب داشته باشیم .

در ادامه« سیدعلی اوهب» رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت بارش ها و منابع آبی پرداخت و گفت: میزان بارش استان از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 5/108 میلیمتر  است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است .

وی با بیان این که شهرستان بافق در میان سایر نقاط استان از بارش کمتری برخوردار است، اظهار کرد: متوسط بارش شهرستان بافق در سال آبی جاری، 4/79 میلیمتر است که دوره مشابه سال گذشته 21% کاهش داشته است.

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: حجم تجمعی کسری مخزن سالانه محدوده بافق حدود 93 میلیون مترمکعب اس و همچنان این کسرس درحال افزایش است .

وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته و بارش هایی که در سال آبی 98-97 داشته ایم باز هم در این سال ۴ میلیون متر مکعب به حجم کسری محدوده بافق اضافه شده است .


لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات