باند دوم محور اصفهان- اردستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

باند دوم محور اصفهان- اردستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

در پی بازدید دکتر نوبخت از پروژه‌های اردستان رخ داد:
باند دوم محور اصفهان- اردستان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین روز از سفر خود به استان اصفهان بعنوان آخرین برنامه این سفر، به اردستان رفت و ضمن بازدید از پروژه های راهسازی دستور تامین اعتبار مورد نیاز جهت پروژه های باند دوم "اصفهان-ادستان" و "زواره- اردستان" را صادر نمود.
به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه‌و شهرسازی استان اصفهان، طی مصاحبه با کارشناسان خبر در خصوص پروژه باند دوم محور اصفهان-اردستان اظهار کرد: طول کل این محور ۷۸ کیلومتر است که حدفاصل شهر کمشچه تا ورودی اردستان است. که در حال حاضر ۶۰ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در ۵ فاز انجام شده است تشریح کرد: فاز اول تا چهارم در سال‌های گذشته تکمیل شده است و فاز پنجم آن به طول ۲۸ کیلومتر اکنون در دست اجراست.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود جهت اجرای فاز آخر این محور که عملیات بیس آن تکمیل شده است تا کنون ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده و در صورت تامین اعتبار به مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال، محور اصفهان-اردستان در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد.
وی از مزایای طرح به حذف سه نقطه حادثه خیز و کاهش مصرف سوخت خودروها اشاره کرد و گفت با تکمیل این پروژه مسیر اصفهان- اردستان به میزان ۷ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
قاری‌قرآن به پروژه باند دوم محور زواره-اردستان اشاره کرد و گفت: این محور که از سال ۱۳۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شده ، به طول ۹.۵کیلومتر است و با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی، برای تکمیل و بهره‌برداری به ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی افزود: این محور به دلیل بار ترافیکی سنگین و تصادفات رخ‌به‌رخ تسریع در تکمیل آن بسیار حائز اهمیت است.
محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های اردستان و با توجه به تشریح مزایای این طرح‌ها که به سمع ایشان رسید.عنوان کرد: وجود نقاط حادثه‌خیز در محورهای اصفهان-اردستان و زواره-اردستان که در سال‌های گذشته تلفات جانی زیادی را به دنبال داشته است، اهمیت این پروژه‌ها را دوچندان کرده است که می‌بایست با سرعت بالاتری نسبت به تکمیل و بهره‌برداری آن اقدام کرد.
وی دستور تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه باند دوم اصفهان-اردستان و ۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه باند دوم زواره اردستان را صادر کرد و گفت: مطابق با صورتجلسه تنظیم شده شاهد افتتاح محور اصفهان-اردستان در هفته دولت خواهیم بود. و ضمن مرتفع نمودن مشکلات پروژه زواره- اردستان، این محور نیز در سال ۱۴۰۰ به بهره‌بردای می‌رسد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات