فقر منابع آبی و خشکسالیهای پی درپی لزوم مدیریت را دوچندان می کند

فرماندار شهرستان بافق با بیان این که در شرایط کنونی باید حداکثر استفاده از حداقل منابع آبی داشته باشیم، گفت: لازم است منابع آبی موجود به بهترین شکل مدیریت شود.

در سیزدهمین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان بافق که با حضور کلیه اعضا برگزار گردید، اظهار کرد: بررسی وضعیت موجود نشان می دهد با فقر منابع آبی و خشکسالی های پی در پی مواجه هستیم که متاسفانه خیلی از افراد این موضوع را جدی نگرفتند .

وی با تاکید بر لزوم مدیریت منابع آبی، گفت: منابع آبی هنگامی مدیریت می شود که دیگر کشاورزی غرقابی و کشاورزی سنتی در استان و بافق نداشته باشیم .

فرماندار بافق با بیان این که باید به سمت استفاده صحیح از آب، انرژی و زمین برویم، افزود: اگر منابع آبی به درستی مورد استفاده قرار نگیرد،  در سال های آینده جنگ برسر آب اتفاق خواهد افتاد .

وی اظهار کرد: انتظار داریم متولیان آب از طرح های دانش بنیان به منظور مدیریت صحیح منابع آب حمایت کنند تا حداکثر استفاده را از حداقل منابع آب داشته باشیم .

در ادامه« سیدعلی اوهب» رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص وضعیت بارش ها و منابع آبی پرداخت و گفت: میزان بارش استان از ابتدای سال آبی جاری تا کنون 5/108 میلیمتر  است که نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است .

وی با بیان این که شهرستان بافق در میان سایر نقاط استان از بارش کمتری برخوردار است، اظهار کرد: متوسط بارش شهرستان بافق در سال آبی جاری، 4/79 میلیمتر است که دوره مشابه سال گذشته 21% کاهش داشته است.

رئیس اداره منابع آب بافق و بهاباد افزود: حجم تجمعی کسری مخزن سالانه محدوده بافق حدود 93 میلیون مترمکعب اس و همچنان این کسرس درحال افزایش است .

وی خاطرنشان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته و بارش هایی که در سال آبی 98-97 داشته ایم باز هم در این سال ۴ میلیون متر مکعب به حجم کسری محدوده بافق اضافه شده است .


لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات