فراخوان مسابقه عكاسي با موضوع پسماند پلاستيكي

فراخوان مسابقه عكاسي با موضوع پسماند پلاستيكي

از شركت كنندگان در مسابقه دعوت مي شود تا عكس هاي خود را كه با موضوع تأثيرات زباله هاي پلاستيكي مي پردازد، به آدرسwww.basel.int/?tabid=8349 ارسال كنند. مهلت شركت تا 9 مهرماه 1399 (30 سپتامبر) و برگزيدگان اين مسابقه در كنفرانس اعضاي كنوانسيون بازل سال 2021 براي اعطاي جوايز معرفي خواهند شد. شركت عموم مردم در اين مسابقه آزاد است.


به گزارش «پارما» از پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، آلودگي محيط زيست دريايي و زميني ما توسط زباله هاي پلاستيكي يكي از مهم ترين چالش هاي زيست محيطي جهاني است كه امروز با آن روبرو هستيم .

در طول ده سال گذشته ، ما نسبت به كل قرن گذشته پلاستيك بيشتري توليد كرده ايم: توليد جهاني پلاستيك به طور پيوسته افزايش يافته و به 320 ميليون تن در سال رسيده است
.


از حدود 6.3 ميليارد تن زباله پلاستيكي توليد شده از دهه 1950 ، تنها 9 ٪ بازيافت شده و 12 ٪ ديگر سوزانده شده اندتخمين مي شود كه حدود 100 ميليون تن پلاستيك در درياهاي ما وجود دارند كه 80-90 ٪ آن از منابع زميني تهيه شده است .
خبر خوب اين است كه از آنجا كه حدود 80 ٪ از اين زباله هاي زميني به دليل فقدان برنامه هاي جمع آوري و مديريت كارآمد ، مشكل قابل حل است .


از شركت كنندگان در مسابقه دعوت مي شود تا عكس هاي خود را كه به تأثيرات زباله هاي پلاستيكي، پيشرفتي كه ما انجام داده ايم و جايي كه بايد توجه خود را معطوف نماييم براساس شش دسته زير ارسال كنند:

1- بياييد بيرون برويم !
- زباله هاي پلاستيكي و طبيعت

2- زباله هاي پلاستيكي و سلامتي و معيشت ما

3- ريز اما همه جا: ميكروپلاستيك

4- بياييد استفاده كنيم! - زباله هاي پلاستيكي به عنوان يك منبع

5- بياييد انجام دهيم! - راه حل براي جلوگيري از محصولات پلاستيكي يكبار مصرف

6- بياييد اصلاح كنيم ! - گزينه هاي جايگزين ، فناوري هاي جديد و نوآوري

در هر گروه سه (3) برنده وجود خواهد داشت . يك بزرگسال آماتور ، يك بزرگسال حرفه اي و يك كودك (زير 18 سال). جوايز هيجان انگيز و ديد به هر برنده ارائه مي شود .

عكس هاي برندگان براي توليد يك تقويم 18 ماهه استفاده مي شود كه در سال 2021 به اعضاي شركت كننده در كنوانسيون هاي بازل، روتردام و استكهلم هديه مي شود.



اين عكس ها در نمايشگاهي كه در اجلاس اعضاي كنوانسيون هاي مذكور برگزار مي شود و همچنيني در نمايشگاهي در شهر ژنو  نمايش داده مي شود . علاوه بر اين ، تمام عكس هاي شركت كنندگان در وب سايت  كنوانسيون هاي BRS قابل مشاهده خواهند بود. همچنين جوايز هيجان انگيزي اهدا خواهد شد.


عكس ها مي توانند به صورت رنگي يا سياه و سفيد باشند
آنها بايد در قالب
JPEG باشند.
حداقل اندازه: 1.5 مگابايت (2048در 1536 پيكسل يا 1536 در 2048پيكسل)

ممكن است از برندگان درخواست شود تا تصاوير
JPEG را با وضوح بالاتر ارسال كنند .


مهلت شركت تا 9 مهرماه 1399 (30 سپتامبر) است و برگزيدگان اين مسابقه در كنفرانس اعضاي كنوانسيون بازل سال 2021 براي اعطاي جوايز معرفي خواهند شد. شركت عموم مردم در اين مسابقه آزاد است.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات