اطفا ۲هزار و ۴۳۷مورد آتش‌سوزی در سال گذشته/ تجهیزات اعلام حریق بازار تبریز هوشمندسازی می‌شود

اطفا ۲هزار و ۴۳۷مورد آتش‌سوزی در سال گذشته/ تجهیزات اعلام حریق بازار تبریز هوشمندسازی می‌شود

به گزارش شهریار، علیرضا زبردست در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» اظهار داشت: این طرح به صورت طرحی جامع برای ایمنی شهر در دست تهیه بوده و اولین بند آن «مطالعات و اقدام در راستای طرح‌های ایمنی مراکز تاریخی و سنتی شهر» خواهد بود.

او با اشاره به دو آتش سوزی بزرگ رخ داده در بازار تاریخی تبریز، گفت: با آماده سازی طرح تجهیزات هوشمندسازی و اجرای آن توسط هیات امنا و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شاهد هیچ گونه حریق در بافت تاریخی بازار نخواهیم بود.

زبردست خاطرنشان کرد: همان طور که شهر به طور مدرن و بلندمرتبه سازی توسعه می‌یابد و باید تجهیزات متناسب با این بخش‌ها باشد، در بخش دیگری از شهر نیز باید این تجهیزات متناسب با بخش‌های سنتی و تاریخی بوده و امکاناتی به صورت مطالعه شده تهیه کنیم.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: میانگین اطفای حریق در تمام دنیا ۳ تا ۵ دقیقه است که این مدت زمان برای ما ۴ دقیقه و ۱۷ ثانیه است که نشان می‌دهد میانگین زمان استاندارد برای اطفای حریق رعایت شده است.

او تصریح کرد: طی سال ۹۸ تعداد ۲۴۳۷ مورد اطفای حریق توسط این سازمان انجام یافته است که امیدواریم با عزم شورای محترم شهر، شهرداری، استانداری و فرمانداری بتوانیم امکانات و تجهیزات محدود خود را به استانداردها نزدیک کنیم.

زبردست با اشاره به برنامه‌های سازمان در سال ۹۹ گفت: مطالعات و اقداماتی برای اجرای طرح های ایمنی در شهر، هوشمندسازی تجهیزات کشف و اعلام حریق خودکار در مراکز سنتی، استانداردسازی ایستگاه‌های آتش نشانی و مکان‌یابی ایستگاه های جدید، طرح سازه سبک برای ایستگاه‌ها، راه اندازی نرم افزار ۱۲۵ یار به منظور آموزش الکترونیکی شهروندان و... از جمله این اقدامات است.

به گفته او، در خصوص برنامه ریزی برای استانداردسازی ایستگاه‌ها و تجهیزات ایمنی آتش نشانی فعالیت های چشمگیری خواهیم داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات