گلزار شهدا گنجینه ای ارزشمند برای نسل آتی؛ شهرداری پای کار است

گلزار شهدا گنجینه ای ارزشمند برای نسل آتی؛ شهرداری پای کار است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، علیجان شمشیربند در نشست ساماندهی گلزار شهدا که با حضور سید علی آقامیری عضو شورای اسلامی، عباس رجبی شهردار ساری، مهربانیان رئیس سازمان آرامستان، عطاریه رئیس سازمان فرهنگی و زیبافر رئیس بنیاد شهید ساری برگزار شد با ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، اظهار کرد: ضرورت تداوم راه و اهداف والای شهدا و ایثارگران در بُرهه کنونی بیشتر از هر دوره‌ای است.

وی به رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران خطه مازندران در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ساماندهی گلزار شهدا را تبیین ارزشهای ایثار و شهادت دانست و افزود: گلزار شهدای ما کمتر از زیارتگاه‌ها نیست بنابراین حفظ و صیانت از آن امری ضروری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: از آنجایی که شهدا سرمایه‌های انقلاب هستند هرگونه اعمال هزینه برای ساماندهی گلزار شهدا نوعی سرمایه‌گذاری معنوی است؛ نباید این احساس بوجود آید که مسئولان ما نسبت به شهدا و خانواده‌هایشان نامهربان هستند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های بنیاد شهید در راستای پاسداری از حرمت خون شهدا به تلاش‌های سازمان آرامستان شهرداری ساری در جهت ساماندهی و زیباسازی گلزار شهدای مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: بی‌شک تعامل دوسویه بین شهرداری و بنیاد شهید و خدمت رسانی در این حوزه بیشتر از گذشته خواهد شد کما اینکه شهرداری با جدیت برای تحقق این مهم پای کار است.

سیدعلی آقامیری عضو هیات رئیسه و رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر ساری در ادامه این نشست بر ضرورت ارج نهادن به مقام و جایگاه شهدا تاکید کرد و گفت: تعیین قطعات جدید بنا به درخواست بنیاد شهید، در دستور کار قرار گیرد.

عباس رجبی با بیان اینکه ساماندهی گلزار شهدای اقدامی موثر در راستای ترویج و احیای فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: عزت، افتخار و استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران در دفاع از سرحدات کشور و آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: گلزارهای شهدا باید به‌گونه ای ساماندهی شوند که نسل‌های آینده که انقلاب و جنگ را ندیده‌اند به درک درستی از این حماسه بزرگ ملت ایران و ایثار شهدا و رزمندگان برسند.

شهردار ساری تاکید کرد که شهرداری برای زیبا سازی و ساماندهی گلزار شهدای مرکز مازندران که گنجینه‌ای ارزشمند برای نسل آتی است پای کار بوده و برای تحقق این هدف اهتمام ویژه با همراهی بنیاد شهید ساری دارد.

مصطفی مهربانيان رئيس سازمان آرامستان شهرداري ساري در اين جلسه با ارائه گزارشي به تبيين شرايط ساماندهي گلزار شهدا و  تعيين قطعات جديد پرداخت .

در این جلسه، احمد عطاریه رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری ساری نیز ساماندهی گلزار شهدا را اقدامی ارزشمند در جهت پاسداشت مقام شامخ آنان عنوان کرد.

زیبافر رئیس بنیاد شهید ساری به تكميل ظرفيت قطعات سه گانه گلزار شهدا اشاره و خواستار تعيين قطعه جديد شد و گفت : با توجه به اينكه ايجاد قطعه صالحين به لحاظ قانونی به بنياد شهید ابلاغ شده ، تعيين اين قطعه نيز با كمك مديران شهري مورد انتظار است .

زیبافر گفت: شهرداری ساری در سال‌های اخیر خدمات خوبی در آرامستان این شهر داشته است و رشد پروژه‌های عمرانی در مدیریت آرامستان‌ها ملموس بوده است.

ساری در هشت سال دفاع مقدس 1100 شهيد ، 6700 جانباز و بيش از 300 آزاده حدود 26 هزار نفر ايثارگر دارد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات