اقتصادی شدن فرودگاه‌ها کلید خورد

اقتصادی شدن فرودگاه‌ها کلید خورد

http://www.bananews.irمدیرکل دفتر بررسی‌های بازرگانی و اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این‌که سه فرودگاه تبریز، اصفهان و شیراز تا پایان سال اقتصادی می‌شوند، گفت: با معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌ها، استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذار در فرودگاه‌ها افزایش یافته است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) حسین اسفندیاری در گفت‌وگو با ایسنا، از استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: قرارداد سرمایه‌گذاری برای ساخت پارکینگ طبقاتی با ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ پارک و مجتمع تجاری در مقابل ترمینال یک و دو فرودگاه مهرآباد قطعی شده است.

وی با اشاره به این‌که سرمایه‌گذار، داخلی است، میزان سرمایه‌گذاری را ۳۱۵ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری به روش BOT انجام می‌شود و مدت زمان ساخت دو سال و طول زمان بهره‌برداری ۹ سال در نظر گرفته شده است و سرمایه‌گذار در دوران بهره‌برداری اجاره و حق امتیاز را به فرودگاه پرداخت می‌کند.

به گفته مدیرکل دفتر بررسی‌های بازرگانی و اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور بعد از ۹ سال مالکیت پروژه به فرودگاه منتقل می‌شود.

اسفندیاری در ادامه به پروژه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت ۷۰۰ پارکینگ در ترمینال داخلی فرودگاه بین‌المللی دستغیب شیراز اشاره و خاطرنشان کرد:‌ این پروژه با هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع توسط سرمایه‌گذار داخلی و با سرمایه‌ای حدود ۱۶۴ میلیارد ریال احداث می‌شود.

او مدت زمان ساخت را دو سال و دوره بهره‌برداری را ۶٫۵ سال اعلام کرد.

مدیرکل دفتر بررسی‌های بازرگانی و اقتصادی شرکت فرودگاه‌های کشور به پروژه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت هزار و ۴۰۰ پارکینگ در ترمینال چهار فرودگاه مهرآباد و همچنین بهسازی پارکینگ طبقاتی موجود به عنوان دیگر پروژه‌های مورد استقبال بخش خصوصی اشاره کرد.

اسفندیاری با تاکید بر این‌که برای توسعه فاز دو فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال مذاکره هستیم، خاطرنشان کرد:‌ اعتبار لازم برای اجرای پروژه‌های مربوط به توسعه فاز دو شامل ساخت ترمینال با وسعت ۲۵۰ هزار متر مربع و احداث راه‌های دسترسی و رمپ فرودگاه ۱۱ هزار میلیارد ریال است.

وی همچنین به توسعه فاز یک و توسعه ترمینال موجود اشاره و سرمایه لازم را هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرکل بازرگانی شرکت فرودگاه‌های کشور در ادامه به احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با ۱۸ هزار و ۵۰۰ متر مربع وسعت به روش BOT اشاره و خاطرنشان کرد: ‌در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با سرمایه‌گذار داخلی امضا کرده‌ایم.

اسفندیاری به توسعه عوامل پروازی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به میزان ۴۰۰ هزار متر مربع اشاره و خاطرنشان کرد:‌ در فاز اول صد هزار متر مربع انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: برگزاری نمایشگاه و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور و همچنین تشکیل جلسات در استان‌های مختلف منجر به استقبال بخش خصوصی از سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های کشور شده است.

 

 

    نظرات