بازسازی معادن گامی مهم برای حفظ محیط زیست است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید بر اهمیت بازسازی معادن، گفت: احیای اکولوژیکی و بازسازی معادن بخش مهمی از استراتژی توسعه پایدار بوده و امروزه در برخی از کشورهای جهان این امر انجام گرفته و مدیریت معدن مس سونگون  می تواند با بازسازی این معدن الگوی موفقی در کشور باشد.

وی گفت: استفاده از مواد معدنی از سویی جز ضروریات اولیه زندگی انسانها بوده و از سویی دیگر تغییرات توپوگرافی و اثرات زیست محیطی  ناشی از معدنکاری و تاثیر آن بر سلامت انسان قابل چشم پوشی نیست و در این راستا تنها راهی که می‌توان به این دو هدف که ظاهرا متقابل یکدیگرند رسید عملیات  تکمیل و بازسازی معادن است.

قاسمی در ادامه با تقدیر از اقدامات زیست محیطی معدن مس سونگون گفت: عدم مدیریت صحیح در تمامی صنایع و معادن می تواند باعث آلودگی محیط زیست شود.

افزودنی است: در ادامه شریفی مدیرعامل مس آذربایجان مشاوران علمی و دانشگاهی معدن مذکورنیز مطالبی را عنوان و مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از اقدامات زیست محیطی معدن بازدید و مسائل و مشکلات زیست محیطی این مجموعه را از نزدیک بررسی و دستورهای لازم برای رفع مشکلات را صادر کرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات