رهاسازی فاضلاب های خاکستری منازل علت اصلی بوی این محدوده است

رهاسازی فاضلاب های خاکستری منازل علت اصلی بوی این محدوده است

رهاسازی فاضلاب های خاکستری منازل علت اصلی بوی این محدوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، غلامرضا غلامی شهردار منطقه ۴ مشهد در حاشیه جلسه تخصصی بررسی و ارائه راهکارهای رفع بوی کانال پنجتن، گفت: یکی از درخواست پرتکرار شهروندان در سامانه ۱۳۷، رفع بوی کانال پنجتن است که اقدامات مستمر و پرهزینه ای شامل لایروبی، هوادهی، باز و بسته کردن دریچه ها، آهک پاشی و ... توسط شهرداری این منطقه انجام می شود.
وی ادامه داد: با انجام این اقدامات این موضوع تاحدودی مرتفع می شود ولی کامل رفع نمی شود چرا که دلیل اصلی این مسئله رهاسازی فاضلاب های خاکستری منازل شهروندان در این کانال است و در فصول گرم و کاهش بارندگی و ایجاد ماندآب، بو بیشتر می شود.
غلامی در خصوص کانال پنجتن اظهار داشت: این کانال سال های گذشته حد فاصل ابتدا و انتهای خیابان پنجتن با ابعاد ۲.۵ در ۲.۵ متر برای جمع آوری آب های سطحی خیابان پنجتن، بزرگراه شهید بابانظر و انتقال آن ها به کشف رود احداث شده است.
شهردار منطقه چهار مشهد ضمن درخواست از شهروندان جهت اتصال منازل خود به شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی، خاطرنشان کرد: شبکه جمع آوری فاضلاب خانگی در خیابان پنجتن تا پنجتن ۴۷ اجرا شده ولی تعداد زیادی از منازل هنوز به این شبکه متصل نشده اند و پساب های خانگی خود را در معابر رها می کنند که علاوه بر تخریب زیرساخت های شهری، موجب بوی بد در جداول، کانیووها و کانال های سطح منطقه می شود.
غلامی با بیان اینکه اخطاریه های لازم برای این منازل صادر شده است، یادآور شد: با توجه به حجم ورود این پساب ها، کانال پنجتن و تمامی کانال های منتهی به آن به صورت مستمر لایروبی می شود که هم هزینه های زیادی دارد و هم آلودگی های بهداشتی ایجاد می کند.
رئیس اداره نظارت بر نگهداری و تعمیرات تاسیسات شهری شهرداری مشهد نیز در این جلسه گفت: براساس درخواست شهروندان در سامانه ۱۳۷ مبنی بر بوی کانال های جمع آوری آب های سطحی، چند نقطه اصلی در سطح شهر شناسایی و آسیب شناسی شدند که مطالعات پژوهشی لازم انجام و با مشاوری از دانشگاه آزاد همکاری شده است.
سید مهدی سادات بیان داشت: برای رفع کامل این موضوع با شرکت های دانش بنیان در زمینه تصفیه خانه های آب و فاضلاب همکاری و از راهکارها و نظرات کارشناسی آن ها استفاده شده و همچنین برای منازلی که به اگو وصل نشدند اخطاریه صادر و طی جلسات مشترک با اداره آبفا این موضوع پیگیری گردیده است.
شایان ذکر در ادامه این جلسه که با حضور شرکت های پژوهشی و دانش بنیان برگزار شد، نمایندگان این شرکت ها راهکارها و نظرات کارشناسانه خود را در خصوص رفع این موضوع مطرح کردند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات