رئیس جمهور و وزیر نیرو پنج شنبه چهار طرح عمرانی را در فارس...

پنجشنبه هفته جاری، رئیس جمهور و وزیر نیرو چهار طرح عمرانی آب و برق را در استان فارس افتتاح می کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای فارس؛ سه طرح عمرانی شامل : فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن، آبرسانی به شهر سعادت شهر ،تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شیراز و نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی لارستان روز پنج شنبه به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد.

معاون آب و آبفا وزارت نیرو حین افتتاح و اجرای این طرحها در فارس و شیراز حضور خواهد داشت.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه ای فارس طی گفتگویی در خصوص فاز نخست خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن  اظهار نمود: «  همزمان با رشد روزافزون جمعیت و گسترش سایر تاسیسات زیربنایی و توسعه شهری در 25 سال اخیر و احتمال آلودگی و کاهش آب سفره آبهای زیرزمینی، مطالعات توسعه برداشت آب از دریاچه سد درودزن و تصفیه و انتقال آن جهت تامین مصارف آب شهری و صنعتی شهر شیراز در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه ای فارس قرار گرفت .

حمیدرضا دهقانی گفت: به همین منظور و جهت انتقال آب مورد نیاز بخشی از کلان شهر شیراز مطالعه و سپس اجرای خط دوم آبرسانی به شهر شیراز از سد درودزن با استفاده از توان و پتانسیل شرکتهای داخلی آغاز گردید. عملیات اجرایی این طرح در سال 90 آغاز گردید. این طرح عظیم که شامل خط لوله-ایستگاه پمپاژ-احداث مخازن سه گانه-حفرتونل به طول 5 کیلومتر می باشد، علیرغم مشکلات موجود با جدیت دنبال گردید و اکنون به حول و قوه الهی فاز اول این طرح به ظرفیت 750 لیتر بر ثانیه در شرف افتتاح و بهره برداری می باشد .

دهقانی افزود : شرکت آب منطقه ای فارس به نمایندگی از وزارت نیرو تمام سعی و تلاش خود را خواهد نمود تا علیرغم وجود مشکلات عدیده بتواند در آینده ای نزدیک این خط را با ظرفیت کامل (سه مترمکعب بر ثانیه) به بهره برداری برساند .

وی ادامه داد : براساس برآورد روز این ابر پروژه تاکنون هزینه ای بیش از 10 هزار میلیارد ریال در برداشته و امید می رود با تامین اعتبارات مورد نیاز باقی مانده بتواند در اسرع وقت با ظرفیت کامل به بهره برداری برسد .

از ویژگی های خاص این خط، ظرفیت بالا و ارتفاعات صعب العبور در بخشی از مسیر بود که سبب احداث یک باب ایستگاه پمپاژ در مقیاس بزرگ گردید و در بخشی دیگر از مسیر تونلی به طول 5 کیلومتر با شرایط خاص احداث گردید .

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره آب منطقه ای فارس همچنین در خصوص طرح آبرسانی به شهر سعادت شهر اظهار نمود: فاز نخست طرح آبرسانی به شهرهای سعادت شهر و ارسنجان که از سال 95 آغاز و شامل آبرسانی به سعادت شهر می باشد ، سالانه یک میلیون و 200هزار مترمکعب آب شرب این شهر را تامین می نماید. این طرح  هزینه ای بالغ بر 39 میلیاردتومان در بر داشته است.

دهقانی گفت: برای افتتاح فاز دوم این طرح که آبرسانی به ارسنجان می باشد نیاز به 50میلیارد تومان اعتبار داریم که ان شاالله تا پایان سال جاری در صورت تامین اعتبار افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما ؛ سومین طرحی که روز پنج شنبه توسط رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح خواهد شد، بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شماره دو شیراز می باشد. با افتتاح این طرح بالغ بر 100هزار مترمکعب آب در طول شبانه روز  به ظرفیت این تصفیه خانه اضافه و در حدود 180 هزار خانوار شهر شیراز از این طرح بهره مند خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات