مرمت و بازسازی جداره مسجد تاریخی میدان ارومیه

مرمت و بازسازی جداره مسجد تاریخی میدان ارومیه

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری ارومیه از بازسازی و مرمت مسجد تاریخی میدان در ارومیه در راستای حفظ آثار کهن و تاریخی ارومیه خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  علی معصومی بیان کرد:  حوزه بازآفرینی سازمان در چند سال اخیر در راستای حفظ و بازآفرینی بافت تاریخی شهر ارومیه اقدام به بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی از جمله مسجد تاریخی میدان در بافت قدیمی شهر ارومیه کرده است.

وی افزود:مسجد میدان از مساجد قدیمی ارومیه که قدمت آن بر اساس شواهد معماری به اواخر دوره زندیه میرسد طی هماهنگی های انجام گرفته با اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بازسازی جداره خارجی آن و تعمیر آجرهای معیوب در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

معصومی اظهار کرد: اقدامات سازمان عمران در خصوص بازسازی این مکان با توجه به قدمت تاریخی و محل استقرار این مسجد در یکی از خیابان های اصلی بافت تاریخی ارومیه و با الهام از معماری سنتی اسلامی و همچنین طبق ضوابط قانونی و نظارت کارشناسان حوزه بازآفرینی فضاهای شهری سازمان و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و انجام می گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات