بازدید نماینده مردم دورود و ازنا از دو سد مروک و کمندان

بازدید نماینده مردم دورود و ازنا از دو سد مروک و کمندان

نماینده مردم دورود و ازنا به همراه مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان از دو سد مروک و کمندان دیدن کرد .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه‌ای لرستان ،داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل این شرکت به همراه حسین گودرزی نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با حضور مجتبی بیرانوند و محمد محمدی نژاد فرمانداران این د‌و شهرستان از دو سد مخزنی مروک و کمندان دیدن کردند .

در این بازدید نماینده مردم دورود و ازنا اظهار داشت : با توجه به ظرفیت استان استفاده بهتر از قابلیت‌های گردشگری منطقه در حاشیه سد مروک یکی از خواسته‌های مردم شهرستان دورود است .

حسین گودرزی گفت: زیرا به سبب موقعیت جغرافیایی فصل های متفاوتی را هم زمان در فضای زیستی خود به وجود آورده و سبب مطرح شدن تنوع های مکانی و تازگی های محیطی می شود. از این رو توجه به این جاذبه ها و برنامه ریزی برای آن باعث جذب گردشگری و به تبع آن توسعه اقتصادی می شود .

نماینده مردم دورود و ازنا گفت : ترویج صنعت آبزیان در قفس در دریاچه سد مروک که با توجه به ظرفیت پروژه در آینده از علل تاثیر گذار در توسعه اشتغال برای گروهی از مردم منطقه خواهد شد .

همچنین دکتر گودرزی ، اجرای شبکه آبیاری سد مروک و تکمیل مراحل آبگیری کمندان در دهه مبارک فجر سال جاری ، اجرای سایت پرورش ماهی در پایاب سد مروک توسط سرمایه‌گذاران وهمچنین  ، پرداخت مطالبات کارکنان شرکت جهان کوثر از دیگر نکاتی بودند که از مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان درخواست بررسی و پیگیری داشت .

در ادامه بازدید، مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان با بیان این مطلب که در دنیای امروز وجود جاذبه‌های طبیعی یا تاریخی و منحصربه‌فرد به‌تنهایی قادر به ایفای نقش در جذب حداکثری گردشگر نیست گفت : لازمه تشویق و ترغیب گردشگران وجود امکانات،خدمات و بهره‌مندی از تأسیسات و زیرساخت‌های آبی استان است .

داریوش حسن‌نژاد گفت : موضوع گردشگری آب مورد تاکید وزارت نیرو قرار گرفته و همه شرکت‌های آب منطقه‌ای در این زمینه ورود پیدا کردند و شیوه نامه چگونگی جلب مشارکت بخش خصوصی در فعال کردن گردشگری سدها و تاسیسات آبی به شرکت‌های آب منطقه‌ای ابلاغ و توصیه شده است که برای این فعالیت جدید در جهت استفاده از سرمایه‌گذاری غیردولتی فراخوان دهند .

داریوش حسن‌نژاد ادامه داد : از همین رو آب منطقه‌ای لرستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار در قالب ماده ۲۷ قانون الحاق۲ است ، همچنین پیگیری و رفع مشکلات پروژه خط انتقال آب شرب شهرستان ازنا نیز در دستور کار می‌باشد .

حسن‌نژاد اضافه کرد : با تخصیص اعتبارات به موقع طرح های عمرانی در سال جاری شاهد جهش خوبی در اغلب پروژه های عمرانی از جمله و شبکه ی آبیاری سدها خواهیم بود

با برنامه های صورت گرفته تا پایان سال جاری امکان آبگیری سد کمندان نیز فراهم خواهد شد که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا قبل از این اتفاق جانمایی اهالی روستای کمندان ،جهت تملک به موقع اراضی و منازل مسکونی به کار خواهد بست تا مانعی برای آبگیری سد نداشته باشد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات