واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

واحد ۳ بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسین سلیمی" مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در این رابطه گفت: واحد شماره ۳ این نیروگاه که در آذرماه سال گذشته بر اساس برنامه زمان بندی شده جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج شده بود، با تلاش شبانه‌روزی متخصصان نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور پیوست.
سلیمی با اشاره به اجراي تعميرات اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتي شماره ۳ بخار و همچنين رفع چالش‌ها و مشكلات فني ساير واحدهاي نيروگاه طي ماه‌هاي اخير، ارتقای سطح آمادگي اين نيروگاه و تداوم خدمت رساني به مردم بويژه در فصل تابستان و ايام پيك مصرف برق را مهمترين رويكرد اين مجموعه توليدي عنوان کرد.
وی افزود: با‌ توجه به لزوم آماده سازی واحدها برای پیک تابستان، فصل تعمیرات با تمرکز بر رفع محدودیت های تولید از اوایل آذرماه آغاز شد.
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس با اشاره به بومی سازی قطعات عنوان کرد: اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت قطعات انجام شده و متخصصان نیروگاه با مهندسی معکوس بسیاری از تجهیزات را بومی سازی کردند تا جایی که می‌توان از نیروگاه بندرعباس به واسطه همین مسئله به عنوان نیروگاه پیشرو در ساخت و تولید قطعات داخل نیروگاهی کشور نام برد و با وجود پیمانکاران متخصص و متعهد ایرانی مشکلی در تهیه و ساخت قطعات مهم در داخل کشور وجود ندارد.
گفتنی است، نيروگاه بندرعباس دارای 6 واحد توليدي مشتمل بر چهار واحد بخار و دو واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات است که در حال حاضر همه واحدهای آن جهت گذر از پیک تابستان در مدار تولید برق بوده و نقش مهمي را در تقويت، تثبيت و پايداري شبكه سراسري برق كشور ايفا مي‌كنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات