اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع امسال از فرودگاه مهرآباد

اعزام نخستین گروه زائران حج تمتع امسال از فرودگاه مهرآباد

http://www.bananews.irنخستین گروه زائران ایرانی حج تمتع امسال از فرودگاه بین المللی مهر آباد عازم سرزمین وحی شدند .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، این گروه متشکل از سی نفر از زائران استان قزوین بودند که با بدرقه رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سرپرست حجاج ایرانی، علی لیالی رییس سازمان حج و زیارت، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، فرمانده پلیس فرودگاه های کشور، نماینده وزارت اطلاعات در فرودگاه های کشور و مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد عازم سرزمین وحی شدند .

عسگری همت، مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد در آئین معنوی بدرقه نخستین گروه زائران حج تمتع ۹۰ اظهار داشت: امسال حدود ۹۷۰۰۰ زائر به حج تمتع مشرف می شوند که از این تعداد ۳۷۰۰۰ نفر از فرودگاه بین المللی مهرآباد اعزام می شوند و مسئولیت اعزام حجاج ۸ استان از استان های ده گانه بر عهده این فرودگاه است با برنامه ریزی های صورت گرفته زائران استان های دیگر، از سال آینده به سایر شهرها منتقل می شوند.

وی تعداد پروازهایی که در فرودگاه مهرآباد به مقصد عربستان انجام می گیرد را ۹۰ پرواز اعلام کرد و افزود: بر اساس همکاری های صورت گرفته توسط کلیه ارگان های مرتبط با حج تمتع، امسال دو اقدام اساسی صورت گرفته که اولا تمامی زائران فرودگاه مهرآباد به منظور جلوگیری از ازدحام در سطح فرودگاه توسط اتوبوس به ترمینال حجاج انتقال داده می شوند و ضمنا بارهای حجاج تهرانی در هنگام بازگشت با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی به درب منازل آنان تحویل داده می شود.

در ادامه این مراسم، محسن اسماعیلی مدیر عامل شرکت فرودگاههای کشور اظهارداشت: عملیات جابه جایی حجاج در سال جاری از ۱۷ فرودگاه کشور انجام می شود و ۵۵۰ پرواز رفت و برگشت صورت خواهد گرفت اما از جهت ارائه خدمات پروازی و ناوبری در مجموع ۱۱۰۰ پرواز انجام می گیرد که در نوع خود عملیات گسترده و بزرگی است اما بخشی از کمبود خدمات به زائران، اجتناب ناپذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه این مراسم نیز خاطر نشان کرد: زائران در این سفر معنوی باید تلاش کنند با گذشته خود فاصله بگیرند و بتوانند زندگی کاملا اسلامی را در پیش بگیرند. همچنین وظیفه اساسی ما در حج این است که موجب بهره مندی فردی، اجتماعی و بین المللی از برکات معنوی این سفر شویم.

در پایان این مراسم علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز، اظهار داشت: با همکاری تمام نیروها تلاش بر این است که حج امسال با شکوه، آرامش و نظم بهتری برگزار شود. نظیر اتحاد مسلمانان در ایام حج را که بزرگترین نقطه وحدت در جهان به شمار می رود، در هیچ جای جهان پیدا نمی کنیم و لازمه افزایش این اتحاد احترام به قوانین کشور میزبان است.

 

 

    نظرات