کنترل و مدیریت اضافه بار خودروهای باری برای جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات شهری ضروری است

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: وزن (تناژ)، اندازه و ارتفاع باری که خودروهای حمل بار مجاز به حمل آن هستند در کارت این خودروها ثبت شده است و مطابق قانون خودروهای باری فقط مجاز به حمل میزان بار تعیین شده در کارت خود هستند ولی متاسفانه بیشتر رانندگان این خودروها ظرفیت مجاز تعیین شده را رعایت نمی کنند که همین مسئله موجب وارد آمدن خسارات شدید به تأسیسات و زیرساخت های شهری، آسفالت خیابان ها، پل های عابر پیاده و تیرهای چراغ برق می شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که منطقه یک شهرداری قزوین دارای بیشترین بافت فرسوده شهری است و میزان تردد خودروهای باری در این منطقه نیز بسیار بالاست، این منطقه توانایی تحمل این حجم از بار اضافه را ندارد و بروز خسارت های وارده در این منطقه بیشتر از سایر مناطق شهری است که همین مسئله لزوم کنترل و اعمال قانون بر میزان بار خودروهای باری از سوی نهادهای نظارتی را بیش از پیش ضروری  می سازد.

عرشیان تصریح کرد: بر اساس محاسبات علمی، هر تن اضافه تناژ بار خودروهای باری به میزان 4 تن به جاده ها و خیابان ها فشار وارد می کند و باعث نابودی و استهلاک آسفالت خیابان ها و تاسیسات شهری شده و علاوه بر این، افزایش میزان سوانح رانندگی و اتلاف سوخت را نیز در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از بروز خسارت به زیرساخت های شهری، سازمان تاکسیرانی همانند شهرهای بزرگ طرح توزین بار به صورت سیار را جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال کرده است. در این طرح، دو باسکول سیار به همراه اکیپ های نظارتی سازمان و عوامل راهور به منظور کنترل و مدیریت اضافه بار خودروهای باری در سطح شهر گشت زنی خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در خاتمه با اشاره به این که این طرح در شهرهای بزرگ همچون مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان به اجرا درآمده است گفت: امیدواریم رانندگان ناوگان بار درون شهری قوانین مربوط به اضافه بار در سطح شهر را رعایت کنند تا به تاسیسات و زیرساخت های شهری خسارت وارد نشود.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات