احمد رمضانپور: لزوم همکاری دستگاه های انتظامی و قضایی برای جلوگیری از فاجعه در شهر رشت / حجت جذب: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت برون رفت از بن بست بافت مرکزی

احمد رمضانپور: لزوم همکاری دستگاه های انتظامی و قضایی برای جلوگیری از فاجعه در شهر رشت / حجت جذب: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت برون رفت از بن بست بافت مرکزی

احمد رمضانپور: لزوم همکاری دستگاه های انتظامی و قضایی برای جلوگیری از فاجعه در شهر رشت / حجت جذب: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی جهت برون رفت از بن بست بافت مرکزی
.
به گزارش روابط عمونی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر رشت جلسه مشترک کمیسیون عمران و کمیسیون بودحه با حضور اعضای دو کمیسیون و مدیران شهرداری برگزار گردید.
رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر رشت با تاکید بر رعایت اصول ساخت و ساز در زمین های نسقی تصریح نمود: تا به امروز با رایزنی و برگزاری جلسات، تلاش هایی برای قانون مند نمودن ساخت و ساز در زمین های نسقی انجام شد تا افرادی که در این نوع زمین ها ساختمان می سازند مبانی مانند استحکام بنا و اصول شهرسازی را در کار خود رعایت نمایند. در شرایط کنونی افرادی به هر شکلی میتوانند در زمین های نسقی ساختمان سازی نمایند و به راحتی حتی می توانند تخلف کنند. در حاشیه شهر در امر ساخت و ساز فاجعه ای در حال رخ دادن است و مشخص نیست با کمترین سانحه چه مصیبتی رخ خواهد داد. در همین راستا قانون گذاری تکلیفی را بر دوش شهرداری نهاده و از طرفی شهرداری در اجرای قانون محدودیت هایی دارد. ماموران شهرداری نمی توانند به داخل محدوده تخلف که محصور شده است ورود نمایند.
احمد رمضانپور نرگسی با اشاره به لزوم همکاری بین دستگاه های انتظامی و قضایی با شهرداری بیان نمود: سابق بر این ضابطین قضایی در کنار ماموران شهرداری می توانستند به داخل محوطه وقوع تخلف ساخت و ساز حضور یابند و در اجرای قانون و پرونده سازی و ارجاع به کمیسیون ماده 100 کمک کنند. برای رفع این ابهام باید مقامات دولتی و قضایی به شهرداری کمک نمایند و یک اصول و چارچوبی برای جلوگیری از ساخت و ساز های غیر اصولی در زمین های نسقی تعیین شود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با تاکید بر رعایت صرف صلاح شهرداری در سیاست های برخورد با مراجعه کنندگان به شهرداری گفت: برخی از شهروندان برای دریافت خدمات در برابر عقب نشینی ملک خود به شهرداری مراجعه می کنند که متاسفانه سیاست درستی در برخورد با این شکل کار اتخاذ نمیشود.
حجت جذب با اشاره به معایب و مزایای ایجاد پیاده راه در بافت مرکزی شهر رشت خاطرنشان نمود: پیاده راه بافت مرکزی شهر رشت نیز مزایا و معایب خود را دارد. بسته شدن مرکز شهر یکی از معایبی است که با ایجاد پیاده راه رخ داد. برای اینکه بتوانیم تا حدودی از این بن بست خارج شویم باید خیابان ها اطراف بافت مرکزی مانند خیابان اقتصاد را تعریض نماییم. از آنجایی که شهرداری در وضعیت اقتصادی مناسبی قرار ندارد برای انجام این امور باید از بخش خصوصی کمک گرفت.
رییس شورای شهر رشت تعریض خیابان ها را منوط به نظر شورای شهر دانست و افزود: بسیاری از ملک ها بر اساس طرح تفصیلی باید عقب نشینی نمایند و نیازی به دخالت شهرداری برای تعریض نیست. شهرداری نمی تواند برای تعریض تمام مسیر ها در خیابان ها و کوچه ها ورود نماید اما از آنجایی که سیاست گذار شورای شهر است، شهرداری باید در مسیرهایی مانند ژ 5، امام علی، 8 دی و ... که دارای اولویت هستند متمرکز شود.
اسماعیل حاجی پور با انتقاد از دلالی در پرونده های مربوط به شهرداری تصریح نمود: عقب نشینی هایی که در املاک شهر درگذشته انجام گرفت تماما با توافق مالک بود اما شاهد هستیم با دلالی که به وجود آمده بسیاری از این پرونده ها و توافقات در شهرداری را دچار نقص میکنند تا بتوانند از طریق دادگاه مجددا شهرداری را محکوم به پرداخت خسارت نمایند.
نایب رییس شورای شهر رشت مهمترین اقدام در جلوگیری از تخلفات را الکترونیکی نمودن امور در شهرداری دانست و افزود: تنها راه شفاف سازی الکترونیکی شدن امور است. اتفاقی که در کمیسیون ماه 100 به درستی افتاد و دیگر فردی نمی تواند در پرونده های کمیسیون ماده 100 نقصی را به عمد به وجود آورد. از این تجربه خوب باید در ما بقی امور شهرداری استفاده نمود.
فرهام زاهد با اشاره به اهمیت بودجه در سیاست گذاری افزود: در خصوص هوشمند سازی امور شهرداری، اسکن اسناد و ... صحبت های زیادی در جلسات انجام میشود اما در عمل به سازمان فاوا برای انجام این امور بودجه لازم اختصاص داده نمی شود. متاسفانه در شهرداری اراده لازم برای اسکن اسناد و یا ممیزی املاک وجود ندارد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات