عملیات اجرایی مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز...

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز...

در نهمین هفته از پویش# هر هفته _ الف_ ب _ ایران در سال ۹۹ بهره‌برداری از فاز اول طرح آبرسانی به کلانشهر شیراز با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو به صورت ویدیو کنفرانسی و با گزارش مهندس قاسم تقی زاده خامسی معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از محل پروژه آغاز شد.

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح آبرسانی به کلان‌شهر شیراز شامل خط انتقال، ایستگاه پمپاژ و تصفیه‌خانه بزرگ آب شیراز با جمعیت زیرپوشش 324 هزار نفر، در نهمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با دستور رئیس جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

این پروژه که با 463 میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبار بخش دولتی و 96 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار بخش خصوصی از سال 95 آغاز شده است، صبح امروز با ارئه گزارش "قاسم تقی‌زاده خامسی" معاون آب و آبفای وزیر نیرو از محل پروژه به رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
بر اساس این گزارش، با بهره‌برداری از این پروژه برای 500 نفر به‌طور مستقیم و 1000 نفر به‌طور غیرمستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌شود.
در این آیین، فاز نخست طرح آبرسانی به سعادت‌شهر و ارسنجان نیز با 39 میلیارد تومان اعتبار بخش دولتی به بهره‌برداری رسید. این پروژه از سال 95 آغاز شده و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم به ترتیب برای 65 و 130 نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
بنا بر این گزارش، این مرحله از تصفیه‌خانه با ظرفیت 64 لیتر برثانیه اجرا شده و ظرفیت نهایی طرح 220 لیتر برثانیه است. در این مرحله خط انتقالی به‌طول 15 کیلومتر و قطر 450 میلی‌متر احداث شده که با نهایی شدن آن به 48 کیلومتر می‌رسد.
در این پروژه 2 باب مخزن به ظرفیت 6000 متر مکعب احداث شده که این ظرفیت در زمان اتمام طرح به 13هزار و 300 متر مکعب می‌رسد.
بنا بر این گزارش، در این پروژه با جمعیت زیر پوشش 110 هزار نفر در سعادت‌شهر همچنین یک باب ایستگاه پمپاژ و دو حلقه چاه احداث شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات