از پیش‌بینی وام 50 میلیونی برای نوسازی تا خرید  ...

از پیش‌بینی وام 50 میلیونی برای نوسازی تا خرید ...

از پیش‌بینی وام 50 میلیونی برای نوسازی تا خرید املاک 20 درصد افزون بر قیمت کارشناسی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رمضانعلی فیضی با بیان اینکه مدیریت شهری در قالب تبصره 22 بودجه پیگیر پروژه‌های مشارکتی است، اظهارکرد: این پروژه‌های مشارکتی در محلات برخوردار شهر، ذیل طرح «محله ما» اجرایی می‌شود و در محلات کم‌برخوردار و پیرامونی که جزو محلات هدف بازآفرینی هستند نیز با تعامل ساکنان و دفاتر تسهیلگری پیش خواهد رفت.

وی افزود: برهمین اساس، تا 5 درصد از سرجمع اعتبارات پروژه های عمرانی به انجام پروژه‌هایی اختصاص می‌یابد که ساکنان محلات آنها را احصا کرده و اولویت‌بندی نموده‌اند؛ این پروژه‎ها پس از تایید نهادهای بالادستی و تخصیص اعتبار وارد فاز اجرایی می‌شود.

فیضی با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه‌ها برآمده از نظرات مردم است، گفت: از سوی دیگر، علاوه بر مطالبه عمومی، از یک دید کارشناسی و مبتنی بر ضوابط شهرسازی و تسهیلگری اجتماعی نیز متاثر است.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد با بیان اینکه اجرای این طرح در محلات هدف بازآفرینی منطبق با سند توسعه محله است، تصریح کرد: سند توسعه محله توسط دفاتر تسهیلگری تهیه شده و در برخی محلات نیز در حال تهیه شدن است.

فیضی این پروژه‌های مشارکتی را اعتمادساز و برآمده از خواست و اراده و نیاز مردم دانست.

وی در ادامه به بسته‌های تشویقی درنظر گرفته شده توسط شورای شهر در بحث بازآفرینی اشاره کرد و گفت: محلات هدف بازآفرینی مشکلات متعدد ساختاری، فیزیکی، کالبدی و ... دارند که موجب آثار و تبعات اجتماعی و فرهنگی و غیره نیز شده است.

فیضی همچنین اظهارکرد: در بسته‌ تشویقی پیش بینی شده، یکسری تسهیلات و خدمات ویژه ساکنان مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار درنظر گرفته شده تا محله زندگی خود را نوسازی و بهسازی کنند؛ این بسته‌ها، تسهیلگر و تسریع کننده فرآیندها هستند که از جمله آنها می‌توان به تخفیف و بخشودگی تا 100 درصد عوارض صدور پروانه، خرید ملک 20 درصد بیشتر از قیمت کارشناسی، بخشودگی و تخفیف در پارکینگ براساس طرح خازنی، اعطای وام 50 میلیون تومانی و همچنین 15 میلیون تسهیلات بابت ودیعه مسکن در دوره‌ای که ملک خود را واگذار می‌کنند، اشاره داشت.

رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای شهر مشهد گفت: مجموعه تدابیری که در قالب این بسته‌ها پیش بینی شده، میتواند برای ساکنین محلات هدف بازآفرینی ایجاد انگیزه کند و بتوانند با مشارکت خود نسبت به نوسازی و بهسازی محلات سکونت و خانه‌های خود اقدام کنند.

فیضی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب و اجرایی شدن این مصوبه بتوان قدم ‌های ارزشمندی در جهت بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات