شاخص های آب شرب شهرستانهای آزادشهر و رامیان باید از میانگین کشوری...

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با حضور در امور منابع آب شهرستان با سرپرست شرکت آب منطقه ای ، معاونین و مدیران شرکت گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس غلامعلی کوهساری در این نشست ضمن تشکر از شرکت آب منطقه ای گلستان در لایروبی رودخانه های شهرستان اظهار کرد: شاخص های آب شرب شهرستان آزادشهر و رامیان از میانگین استانی کمتر است ولی تلاش داریم این شاخص را با اجرای طرح های آبرسانی به بالاتر از شاخص های کشوری برسانیم.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب شهر نگین شهر اظهار کرد: تاسیسات این بخش اجرایی شده ولی هنوز وارد مدار نشده است که با هماهنگی شرکتهای آب منطقه ای و آبفا انتظار است حداکثر تا انتهای تیر ماه مشکلات حل شده و تحویل انجام شود.

مهندس کوهساری با بیان مشکلات آب شرب شهر آزادشهر و روستای زینب آباد، گفت: خط انتقال چاه های آب شرب بین شهرستان آزادشهر ورامیان که منبع تامین آّب شهرستان آزادشهر هستند ، تکمیل نشده است و تقاضا داریم ظرف مدت کوتاهی این مورد نیز مرتفع شود.

نماینده مردم شهرستان آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: برای تسریع در اجرای طرح های اولویت دار و به ویژه طرح های آبرسانی از ظرفیت پیمانکاران توانمندتر در استان استفاده شود.

وی تصریح کرد: در حالی که یکی از رودخانه های تامین کننده سد نرماب ، رودخانه خرمارود آزادشهر است ، ولی از سد نرماب سهمی برای آب شرب شهرستان آزادشهر( آزادشهر، نگین شهر ، نوده خاندوز و روستاها ) در نظر گرفته نشده است و انتظار این است که حتما این سهم در ابتدای کار اختصاص داده شود.

مهندس کوهساری،  تسریع در روند اجرای سد قره چای رامیان، همکاری شرکت آب منطقه ای ، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان در بحث آبخیزداری و تقویت آبخوان ها و پوشش انهار و ساخت مخازن اب کشاورزی در شهرستان را خواستار شد.

وی افزود: طی هفته های آینده جلسه ای با مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزیر نیرو داریم که بتوانیم مسائلی که در استان قابل حل نیست را مطرح و به نتیجه برسانیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات