ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) در پروژه شهربازی گرگان

ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) در پروژه شهربازی گرگان

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، دکتر عبدالرضا دادبود صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت روز شهرداری و دهیاری‌ها اظهار کرد: یکی از اتفاقاتی که در این مدت با تلاش شهرداری گرگان در راستای توسعه جایگاه شهرداری گرگان در عرصه بین‌المللی و ملی رقم خورد انتخاب شهرداری گرگان به عنوان شهرداری برتر استان، عضویت شهرداری گرگان در مجمع جهانی شهرداری‌ها (UCLG) که فقط از ایران شهرداری گرگان، تبریز و تهران موفق به عضویت در این مجمع شدند و انتخاب شهرداری گرگان به عنوان شهر پایلوت دوستدار کودک بوده است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در این روزها شهرداری گرگان با جدیت وارد شده موضوع اقدامات موثر و همکاری در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا است.

شهردار گرگان تصریح کرد: این اصل را با جدیت پیگیری می‌کنیم و اقدامات پیشگیرانه را در سطح ساختمان‌های اداری شهرداری گرگان در دستور کار داریم و همکاری با ستاد استانی مقابله با کرونا را با اولیت اجرایی خواهیم کرد.

دادبود بیان کرد: به منظور توسعه خدمات الکترونیک و مراجعه حداقل شهروندان به شهرداری برای پیگیری امور خدماتی همانند پرداخت عوارض، صدور پروانه ساختمانی، ثبت درخواست‌ها و امور مشابه نرم‌افزارهای الکترونیکی شهرداری گرگان توسعه یافته و در حال حاضر علاوه بر امکان دریافت خدمات حضوری، شرایط بهره‌مندی از تمامی خدمات شهرداری گرگان به صورت غیرحضوری و الکترونیکی وجود دارد.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقات مهمی که امسال در شهرداری گرگان رقم خورد افزایش دو برابری بودجه شهرداری گرگان بوده که سعی داریم با این اقدام ضمن ارائه خدمات بهتر به شهروندان، پایه بودجه شهرداری را افزایش دهیم.

شهردار گرگان تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات شهرداری گرگان بهره‌مندی کمتر از مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سایر شهرداری‌های هم رده در کشور است.

دادبود بیان کرد: برای مثال شهرداری گرگان سال گذشته تنها 26 میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده دریافت کرده اما شهرداری یزد 250 میلیارد تومان دریافتی داشته است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل مهم این امر صنعتی نبودن استان گلستان است که باعث می‌شود دولت سهم شهرداری گرگان را از محل مالیات بر ارزش افزوده کمتر در نظر بگیرد.

شهردار گرگان گفت: با توجه به برنامه‌ها و جدیت شهرداری گرگان در موضوعات مختلف امیدوار هستیم امسال با وجود مشکلات موجود در کشور بودجه را کامل محقق کنیم.

دادبود به موضوع توجه به محلات اشاره و خاطرنشان کرد: طرح اولویت‌بندی خدمات در محلات با نظر شهروندان تدوین و وارد عرصه اجرا شده‌ایم که برخی از برنامه‌ها هزینه‌بر خواهد بود که نیازمند زمان است اما برخی از برنامه‌ها کوتاه مدت است که به سرعت اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: مهمترین پروژه‌های شهرداری گرگان در سال جاری پروژه شهربازی با هزینه عمرانی 300 میلیارد تومان و سرمایه‌گذاری 200 میلیارد تومان است که عملیات عمرانی پروژه با جدیت در حال اجرا است.

شهردار گرگان گفت: یکی از اقدامات شهرداری گرگان در این پروژه عقد قرارداد همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ع) است که این همکاری پس از تصویب شورای اسلامی شهر گرگان آغاز خواهد شد.

دادبود بیان کرد: این نخستین ورود قرارگاه به عرصه سازندگی و عمرانی در شهر گرگان است که به طور قطع با توجه به توان و تسریع اقدامات آنها در عملیات عمرانی می‌تواند ضریب اطمینان سرمایه‌گذاران برای ورود به سرمایه‌گذاری در پروژه افزایش یابد.

وی متذکر شد: مطالعات اجرای پروژه پیاده‌راه خیابان امام خمینی(ره) به اتمام رسیده و امسال وارد فاز اجرایی و عمرانی خواهد شد که برای این پروژه 10 میلیارد تومان هزینه اجرای پیش‌بینی و برآورد شده است.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: همچنین مطالعات ساماندهی ورودی شرقی گرگان به پایان رسیده و موضوع در شورای ترافیک مطرح رسیدگی است تا مجوزهای لازم آن صادر شود که پس از صدور مجوز عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

دادبود بیان کرد: برای این پروژه 80 میلیارد تومان هزینه پیش‌بینی شده که امسال برای اجرای بخشی از آن 15 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده تا مرحله به مرحله این پروژه به پایان برسد.

وی اضافه کرد: نصب پایه‌های روشنایی دکوراتیو، بهره‌برداری از پارک شطرنج، بهره‌برداری از پارک کوی اوزینه، ساخت جایگاه CNG جدید در کوی افسران، ساخت پارکینگ جدید اتوبوسرانی در بلوار خلیج گرگان، اجرای پروژه گردشگری و تفریحی میدان بسیج، اصلاح زیرگذر پیاده میدان بسیج و نصب تصاویر سرداران شهید از دیگر برنامه‌های شهرداری گرگان در سال جاری است.

ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ع) در پروژه شهربازی گرگان

انتهای پیام/س

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات