ساخت مسکن مهر در مرز تهران و سمنان

ساخت مسکن مهر در مرز تهران و سمنان

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان جزئیات ساخت شهرهای جدید برای مسکن مهر در سالهای آینده گفت: ۳ نقطه در استان تهران برای ساخت شهر جدید در سال های آینده انتخاب شده است که محلی برای ساخت مسکن مهر خواهند بود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) میر محمد غراوی در گفتگو با مهر درباره تامین زمین برای مسکن مهر در سال های آینده، گفت: براساس قانون در کلان شهرهایی مانند تهران نمی توان مسکن مهر را در داخل شهر ساخت زیرا بر اساس سیاست های شورای عالی شهرسازی و معماری شهرهای بزرگ نباید گسترش پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سرریز جمعیت شهرهای بزرگ و کلان شهرها باید به نقاط دیگر از جمله شهرهای جدید منتقل شوند، بیان کرد: در استان تهران هم به دنبال این سیاست سرریز جمعیت در شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد و اندیشه مستقر می شوند و از آنجاییکه شهرهای جدید با تقاضای بسیار زیادی روبرو هستند ممکن است توسعه آنها در آینده با محدودیت هایی مواجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی به دستور وزیر راه و شهرسازی برای مکانیابی شهرهای جدید دیگر در استان تهران اشاره کرد و گفت: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی از اراضی ملی و دولتی در استان تهران بازدید انجام شد که در این بازدید ها ۲ نقطه برای ایجاد شهر جدید شناسایی و مورد بازدید قرار گرفت.

غراوی با اشاره به اینکه شهرهای جدید در آینده براساس اصول معماری و شهرسازی شکل می گیرد، افزود: حداکثر طبقات ساخته شده در این شهرها ۲ یا ۳ طبقه خواهد بود و فعلا ساخت این شهرها در مرحله مطالعاتی قرار دارد.

وی درباره مکان شهرهای جدید در آینده، اظهار داشت: یک نقطه در شهرستان ملارد حد فاصل شهر صفادشت و جاده اشتهارد شناسایی شد که البته به دلیل فاصله زیاد با استان تهران مورد قبول شورای عالی شهرسازی ومعماری قرار نگرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: یک نقطه دیگر در انتهایی ترین منطقه شهرستان پاکدشت بعد از شریف آباد و مرز استان تهران و سمنان شناسایی شد که وزیر راه و شهرسازی هم از این منطقه بازدید کرد.

غراوی تصریح کرد: این منطقه با مساحت ۷۰۰ هکتار به دلیل نزدیکی به ۳ شهرک بزرگ صنعتی و نیروگاه می تواند قطب جمعیتی برای شاغلین این شهرک ها باشد و همچنین این منطقه از نطر جانمایی و مهندسی قابلیت استقرار جمعیت را دارد.

وی به نقطه دیگری برای تامین زمین مسکن مهر اشاره کرد و افزود: حد فاصل جاجرود و پردیس زمینی به مساحت حدود ۳۰۰ هکتار مربوط به اراضی دولتی در اختیار شرکت عمران شهر جدید پردیس قرار دارد که قابلیت طراحی جدیدی را برای سرریز جمعیت تهران داراست.

 

 

    نظرات