مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: 158 خانوار روستایی در 11 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان: 158 خانوار روستایی در 11 روستای کهگیلویه و بویراحمد از نعمت برق برخوردار می‌شوند

» مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از برق‌دار شدن 158 روستایی در شهرستان‌های بویراحمد، چُرام و کهگیلویه تا پایان سال جاری خبر داد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "داود راهزادی" با بیان این مطلب گفت: بر اساس موافقت‌نامه‌های منعقد شده با مجری برق روستایی شرکت توانیر، 158 خانوار روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب 11 روستا در شهرستان‌های بویراحمد، چُرام و کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال از نعمت برق پایدار برخودار خواهند شد.

وی تعداد روستاهای شهرستان بویراحمد در این ارتباط را هشت روستای "واردوخانی بنار شهدالی، دره بید مور زرد، نظرآباد سرگچینه دشتروم، چرخ مورشله دیلگون، بُن زرد زی زی، دره جوجق طعاذار رِون، دم دیلگون و ته دلی چروبیون" عنوان و اظهار داشت: 100 خانوار در این روستاها اکنون ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، مجموع اعتبار پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی به تمام روستاهای استان در سال جاری را حدود 43 میلیارد ریال ذکر و خاطرنشان کرد: سهم ریالی برق‌رسانی به هشت روستای عنوان شده شهرستان بویراحمد حدود 26 میلیارد و 300 میلیون ریال است.

راهزادی گفت: مجموع طول شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف برای برق‌رسانی به 11 روستای امسال در این استان 23 کیلومتر بوده که حدود 15 کیلومتر از آن در شهرستان بویراحمد اجرایی می‌شود.

وی، مجموع ترانسفورماتورهای نصب شده در روستاهای موردنظر برق‌رسانی امسال استان کهگیلویه و بویراحمد را 22 دستگاه ترانسفورماتور برشمرد و یادآور شد: 14 دستگاه ترانسفورماتور برای هشت روستای شهرستان بویراحمد نصب می‌شود.

برق‌رسانی به 38 خانوار روستایی در کهگیلویه
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه روستاهای "ده چاتی و ازجونک" نیز بر اساس قراردادهای منعقد شده با شرکت توانیر در شهرستان چُرام این استان برق‌دار می‌شوند، اظهار داشت: 38 خانوار در این 2 روستا اکنون سکونت دارند.

راهزادی گفت: دلیل وجود تعداد زیاد خانوارها در این روستاها، مهاجرت‌های جدید و احداث منازل مسکونی تازه از سوی روستانشینان است.

وی، اعتبار پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی به روستاهای شهرستان چرام را حدود شش میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: طول شبکه‌های برق‌رسانی به این روستاها حدود 2.5 کیلومتر فشار متوسط و ضعیف و تعداد ترانسفورماتورهای پیش‌بینی شده برای نصب نیز پنج دستگاه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستای "لا اسپید" در شهرستان کهگیلویه با 20 خانوار نیز آخرین روستای پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی امسال در این استان است.

راهزادی، اعتبار پیش‌بینی شده برای برق‌رسانی به این روستا را حدود 10 میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: طول شبکه برق‌رسانی به روستای "لا اسپید" کهگیلویه بیش از پنج کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف بوده و البته سه دستگاه ترانسفورماتور نیز در این روستا نصب می‌شود.

بیش از 56 هزار خانوار روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد اکنون از نمعت برق پایدار برخودار بوده و بیش از هزار و 770 روستای سکنه دار در این استان دارای روشنایی برق هستند. لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد

    شرکت توزیع نیروی برق استان کهکیلویه و بویراحمد یک شرکت در شهر یاسوج می باشد

      نظرات