مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل پاوه پس از ۸ شبانه روز تلاش جهادی

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه ، آتش سوزی  وسیعی که از پنجشنبه پنجم تیر ماه جاری  شروع شد پس از هشت شبانه روز تلاش بی وقفه، از خود گذشتگی و ایثار نیروهای مردمی و امدادی، محیط زیست و منابع طبیعی و مسئولین فرمانداری و بخشداری، شهرداری، نیروهای نظامی و مدیریت بحران استان کرمانشاه در روز  پنجشنبه ۱۲ تیرماه مهار شد.

یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه  با اعلام این خبر گفت: نیروهای محیط زیست از اولین ساعات آتش سوزی  در منطقه حضور فعال و مستمر داشتند.

وی شرایط سخت را مهم ترین عامل  پیشروی  و گسترش آتش سوزی  دانست و گفت: پس از هشت شبانه روز تلاش و بهره گیری از امکاناتی چون لودر و گریدر و خط برش پوشش گیاهی و ایجاد آتش بر، ماشین های آتش نشانی، امروز ۱۲ تیرماه آتش سوزی در منطقه  متوقف و مهار شد.

یاوری گفت: علیرغم پایان آتش سوزی، نیروهای  اطفای حریق برای کنترل آتش و اطمینان از مهار کامل آن همچنان در منطقه حضور دارند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به حادثه گرفتار شدن سه نفر از حافظان طبیعت  اورامانات (مختارخندانی،  یاسین کریمی و بلال امینی) در مهلکه آتش و جان باختن این عزیزان را خسارتی جبران ناپذیر و دردناک برای همه و جامعه محیط زیست  برشمرد.

یاوری با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی بوزین و مرخیل پاوه گفت: با کاشت نهال امید به یاد جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی بوزین و مرخیل پاوه با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، دکتر لهونی نماینده مردم شریف اورامانات و نیروهای مردمی و‌ امدادی چهار اصل نهال به یاد جانباختگان عملیات اطفای آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه غرس شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در پایان از نیروهای مردمی و تمامی مشارکت کنندگان در این امداد جهادی تشکر و قدردانی کرد .

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات