لرستان در توسعه خدمات مهندسی جز استان‌های برتر کشور است

لرستان در توسعه خدمات مهندسی جز استان‌های برتر کشور است


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان می گوید: این سازمان در توسعه خدمات مهندسی جز استان‌های برتر کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان، در راستای اجرای ماده 9 قانون نظام‌ مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 53 آئین‌نامه اجرایی آن ، مجمع عمومی عادی سالیانه نوبت دوم سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سالن همایش‌های بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد.

در ابتدای این مراسم به استناد دستورالعمل برگزاری و اداره مجامع عمومی، هیات رئیسه (اصلی) مجمع توسط اعضا انتخاب شدند. در همین راستا و براساس مفاد دستور جلسه گزارش عملکرد سالانه هیأت مدیره توسط ریاست سازمان بیان شد.

در آغاز جلسه مجمع, مهندس ماهرو بختیاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان ضمن سخنانی بابیان ضرورت برگزاری مجمع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، از حضور پزشک و تب سنجی کلیه شرکت‌کنندگان در سالن برگزاری مجمع عمومی خبر داد و از کلیه اعضا، رعایت مسائل بهداشتی را خواستار شد.

وی در ادامه سخنان خود بابیان اینکه مجمع عمومی بالاترین رکن سازمان است، اظهارداشت: حضور پرشور اعضای سازمان در مجمع، نشان‌دهنده روح مطالبه گری و حساسیت آن‌ها به وظایف و مسئولیت‌هایی که قانون بر عهده ارکان سازمان قرار داده است و ما امیدواریم با همکاری و وحدت و همدلی همه‌ اعضای سازمان در بهبود و اعتلای جایگاه سازمانی و اعضا گام‌های مؤثرتری برداریم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بابیان اینکه این سازمان در توسعه خدمات مهندسی جز استان‌های برتر کشور است، افزود: در این راستا می‌توان به الکترونیکی کردن خدمات مهندسی در کلیه نمایندگی‌های سازمان استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: هیات‌مدیره به دنبال ایجاد واحد کنترل مضاعف خدمات مهندسی به‌صورت یکپارچه در کل استان است که اگر این موضوع تحقق پیدا کند, می‌تواند مشکل واقعی کردن تعرفه خدمات مهندسی و معضل دو نقشه‌ای بودن تا حد زیادی برطرف شود.

بختیاری بابیان اینکه سازمان نظام مهندسی تعامل خوبی با تمام دستگاه‌های متولی امر ساخت‌وساز داشته است، گفت: این دستگاه‌ها شامل معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی استان و شهرداری‌های استان بوده اند که ما از این تعامل می‌توانیم حداکثر استفاده در واقعی کردن تعرفه‌ها، جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و حل معضل دو نقشه‌ای بودن را ببریم.

مهندس بختیاری در پایان سرمایه سازمان را نیروی انسانی و اعضای آن برشمرد و از مهندسین درخواست مشارکت دررسیدن به اهداف غایی سازمان کرد.

در ادامه مجمع طبق دستور جلسه مهندس ناصر طهماسبی خزانه‌دار سازمان ترازنامه مالی سازمان در سال 98 را تشریح نمودند. وی ضمن اشاره به شفاف‌سازی انجام‌گرفته در سال 98 به‌ویژه در بخش مالی، قانون مداری و رعایت دقیق نظام‌نامه مالی را از رویکردهای اصلی هیات مدیره اعلام  و به‌طور کامل نسبت به تشریح بودجه سال گذشته اقدام نمود. در ادامه مهندس صحبت اله رشنو به نمایندگی از بازرسان سازمان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات بازرسان سازمان در دو سال مسئولیت بیان نمودند و در پایان ترازنامه سال 98 سازمان را مورد تائید بازرسان دانستند سپس مخالفان و موافقان موارد مطروحه در دستور کار مجمع، به‌طور مشروح نظرات خود را مطرح کردند و نهایتاً ترازنامه مالی سازمان در سال 98 با اکثریت آرا مورد تصویب مجمع عمومی قرار گرفت.

در پایان جلسه مجمع، انتخابات بازرسین سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان نیز درحالی‌که با استقبال اعضای سازمان همراه بود، برگزار شد که در این انتخابات، مهندس حمید فرهادی پور با 135 رأی، مهندس علی‌اصغر صارمیان با 101 رأی و مهندس پژمان هادی زاده با 89 رأی به‌عنوان بازرسان اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان انتخاب شدند، همچنین مهندس تاج‌الدین فریدونی با 88 رأی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شد.

براساس بند د ماده 17 شیوه‌نامه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در صورت اعتراض هریک از داوطلبین انتخابات بازرسان سازمان در خصوص شمارش آرا، شخص موردنظر باید دلایل اعتراض خود را حداکثر 3 روز پس از تاریخ اعلام نتایج به سازمان استان تسلیم کنند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات