​تامين و انتقال آب به شهرك‌هاي صنعتي هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود

​تامين و انتقال آب به شهرك‌هاي صنعتي هرمزگان با جدیت دنبال می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، شهرك‌هاي صنعتي با هدف ايجاد هماهنگي، استفاده مطلوب از امكانات زيربنايي و ارائه خدمات مناسب و ضروري براي متقاضيان سرمايه‌گذاري در زمينه توليدات صنعتي ايجاد مي‌شوند و می‌توان آن‌ها را یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی جامعه دانست.
گسترش شهرك‌هاي صنعتي براي تقويت و تنوع بخشي و چند سويه كردن اقتصاد و بالا بردن استانداردهاي زندگي بسیار مفید خواهند بود و می‌توانند برای بهبود وضعيت توليد، اشتغال و ايجاد درآمد ملي نقش مهمی را ایفا کنند.
استان هرمزگان با دارا بودن زير ساخت‌هاي گسترده‌اي نظير خطوط ارتباط ريلي و جاده‌اي، پايانه‌هاي بزرگ حمل و نقل دريايي و كارخانه‌هاي عظيم در حوزه‌هاي انرژي، فولاد، آلومينيوم از پتانسيل ويژه‌اي براي ايجاد شهرك‌هاي صنعتي برخوردار است. با توجه به محدوديت‌هاي منابع آبي استان، عدم تامين و انتقال آب مورد نياز صنايع به‌عنوان يكي از مهم‌ترين معضلات و دغدغه‌هايي است كه مي‌تواند در ايجاد شهرك‌هاي جديد و يا توسعه و بهره‌برداري از شهرك‌هاي صنعتي موجود اختلال ایجاد کند. در اين راستا شركت سهامي آب منطقه‌اي هرمزگان به عنوان متولي امور آب استان درصدد است با بهره‌گيري از دانش و توانمندي‌هاي روز نسبت به تعريف، مطالعه و اجراي پروژه‌هاي تامين و انتقال آب شهرك‌هاي صنعتي استان هرمزگان اقدام کند.

آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیرور
هوشنگ ملایی اظهار کرد: شهرک صنعتی تیرور به واسطه قرار گرفتن در محدوده زراعي شبكه آبياري و زهكشي ميناب از ظرفيت مناسبي برای سرمايه‌گذاري و اجراي طرح‌هاي صنايع تبديلي مواد غذايي برخوردار است که سبب رشد اقتصاد و اشتغال‌زایی برای منطقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه 10 لیتر بر ثانیه به مخزن آب شهرک صنعتی تیرور وارد می‌شود، عنوان کرد: پروژه  تامين و انتقال آب مصرفي شهرک صنعتي تيرور از خط انتقال آب بندرعباس انجام می‌شود.اين پروژه شامل تامين لوله و لوله‌گذاري خط لوله انتقال پلي‌اتيلن  200 ميليمتري به طول حدود دو هزار و  400 متر و احداث ايستگاه پمپاژ و چهار دستگاه حوضچه شيرآلات است.

آب‌رسانی به شهرک صنعتی تیاب
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ابراز داشت: در شهرک صنعتی تیاب صنایع مرتبط با فرآوری و بسته‌بندی آبزیان فعالیت می‌کند و در حال حاضر نیز در حال توسعه و گسترش است.
ملایی ادامه داد: عمليات تامين و انتقال مصارف آب مورد شهرک صنعتي تياب از محل چاه‌هاي موجود در حال انجام است. این عملیات شامل لوله‌گذاري خط انتقال پلي‌اتيلن  200 ميليمتري به طول حدود پنج كيلومتر و ساخت، تجهيز و نصب 11 دستگاه حوضچه شيرآلات است.
وی ابراز داشت: در فاز اول این پروژه 10 لیتر بر ثانیه آب برای این شهرک صنعتی تامین خواهد شد.
شهرك صنعتي تيرور به مساحت بالغ بر 100 هكتار در مجاورت راه ارتباطي بندرعباس – ميناب و در فاصله 25 كيلومتري شمال شهرستان ميناب قرار دارد.
شهرك صنعتي تياب  در فاصله 26 كيلومتري جنوب شرقي شهرستان ميناب و در مجاورت سايت‌هاي پرورش ميگوي تياب شمالي و جنوبي(از مراکز مهم پرورش ميگوي هرمزگان) قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات