90 لیتر برثانیه آب ورودی مخزن شیخ زاهد لاهیجان افزایش یافت

90 لیتر برثانیه آب ورودی مخزن شیخ زاهد لاهیجان افزایش یافت


90 لیتر برثانیه آب ورودی مخزن شیخ زاهد لاهیجان افزایش یافت

90 لیتر برثانیه آب ورودی مخزن شیخ زاهد لاهیجان افزایش یافت

به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، معاون بهره برداری و توسعه آب این شرکت، اقدامات اجرا شده در راستای آبرسانی به روستاهای استان از جمله روستاهای شهرستان های آستانه، لاهیجان و لنگرود از تأسیسات آبرسانی شهید خوش سیرت را تشریح نمود.

مازیار غلامپور معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با تشریح اقدامات این شرکت در راستای آبرسانی به روستاها اظهار داشت: در پی یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، آبرسانی به روستاهای استان به خصوص روستاهای شهرستان­های آستانه، لاهیجان و لنگرود از طریق تاسیسات آبرسانی شهید خوش سیرت در اولویت کاری این شرکت قرار گرفت.

وی با اشاره به تکمیل خط انتقال شهر رودبنه، ارتقاء ایستگاه پمپاژ این شهر و تزریق آب به میزان 10 لیتر بر ثانیه بر خط انتقال روستاهای شرق گیلان در فروردین ماه افزود:  با تشکیل کارگروه تخصصی، مشکلات پمپاژ و خطوط انتقال تاسیسات آبرسانی شهید خوش سیرت بررسی و رفع شد و طی شناسایی و رفع بیش از 10 فقره نشت، دبی ورودی به مخزن شیخ زاهد لاهیجان از 140 لیتر بر ثانیه به 230 لیتر بر ثانیه در اردیبهشت ماه افزایش یافت.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای گیلان وارد مدار کردن تاسیسات رزرو آستانه اشرفیه و افزایش دبی ورودی به روستاهای لاهیجان به میزان 20 لیتر بر ثانیه را از دیگر اقدامات این حوزه در راستای افزایش ظرفیت تأمین آب روستاهای لاهیجان اعلام کرد و گفت: در اردیبهشت و خرداد سالجاری 6 فقره شکستگی در خطوط انتقال خروجی مخزن شیخ زاهد در محدوده لاهیجان رفع شد و همچنین رفع نشت خط انتقال تصفیه خانه بزرگ در  بستر خمام رود نیز منجر به افزایش دبی ورودی به شهرستان لاهیجان به میزان  60 لیتر بر ثانیه شد.

وی همچنین تصریح کرد: خطوط انتقال آب بصورت مستمر مورد پایش قرار می گیرند و در صورت بروز مشکلات احتمالی در شیرهای هوا نسبت به رفع آنها اقدام می شوند.

غلامپور اتصال مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را از مهمترین اقدامات این شرکت در جهت افزایش ظرفیت تولید  آب استان اعلام کرد و افزود: با وارد مدار شدن این تصفیه خانه جدید 1000 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تولید تصفیه خانه بزرگ آب گیلان افزوده می شود که تاثیر بسزایی در تامین آب شرق گیلان خواهد داشت.

وی همچنین یادآور شد: در حال حاضر، با مجموع اقدامات انجام شده، روستاهای لاهیجان آب دار هستند و با انجام برنامه های پیش رو از قبیل نصب تجهیزات پایش دبی و فشار و وارد مدار شدن مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان، این خدمات با مطلوبیت بیشتری ارائه خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان

    شرکت آب و فاضلاب استان گیلان یک شرکت در شهر رشت می باشد

      نظرات