آتش به جان کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی افتاد/ اطفا حریق پس از جدالی 5 ساعته

آتش به جان کارخانه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی افتاد/ اطفا حریق پس از جدالی 5 ساعته

انفجار و آتش سوزی گسترده در کارخانه تولید لوازم ارایشی و بهداشتی(طوبی گل)  در روستای چوب تراش با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، ابراهیم شاد قوشچی در این باره  اظهار کرد: ساعت 23:30 دقیقه نیمه شب گذشته در پی تماس تلفنی کارگران یک کارخانه مبنی بر بروز انفجار و به دنبال آن آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری ارومیه  نیروهای عملیاتی 4 ایستگاه را به همراه تانکر آب به 5 کیلومتری بزرگراه شهید فعال(جاده سنتو) روستای چوبتراش اعزام کرد.

وی افزود: به محض رسیدن به محل حادثه مشاهده شد که شعله های سرکش آتش و دود از پنجره ها به آسمان زبانه می کشد و مشخص شد که محل حادثه یک کارخانه تولید لوازم آرایش و بهداشتی به وسعت تقریبی هزار متر مربع  است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: د در مشاهدات و بررسی های اولیه مشخص شد که قسمت انبار مواد اولیه آتش گرفته و شعله های آتش در حال سرایت به مابقی اجناس است.

شاد قوشچی ادامه داد: آتش نشانان در یک عملیات نفس گیر بلافاصله پس از ایمن سازی محیط، قطع جریان برق و گاز کارخانه و با استفاده از تجهیزات انفرادی و دستگاه تنفسی با کشیدن چند رشته لوله آبدهی به کانون آتش نفوذ کردند.

وی تصریح کرد: در اطفاء حریق این واحد تولیدی که به دلیل حجم بالای مواد اولیه تولیدی ۵ ساعت به طول انجامید نیروهای عملیاتی توانستند  شعله های سرکش آتش را خاموش و پس از برش قسمتی از سقف با استفاده از تجهیزات مخصوص برش، عملیات لکه گیری و  تخلیه دود را آغاز کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه هیچگونه مصدومی در بر نداشت و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و استقرار دوستگاه خودرو آماده جهت جلوگیری از برگشت آتش و انجام عملیات در صورت نیاز و تحویل محل به مالک، ماموریت خود را پایان دادند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات