ساماندهی ترافیک شهری با گسترش حمل و نقل عمومی در شاهرود.

ساماندهی ترافیک شهری با گسترش حمل و نقل عمومی در شاهرود.

ساماندهی ترافیک شهری با گسترش حمل و نقل عمومی در شاهرود.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی از مهمترین خدمات مدیریت شهری است، گفت: مسئولان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری به نقل ازخبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا حاجی محمد علی با بیان اینکه با توجه به توسعه روز افزون شهر‌ها و خدمات شهری اهمیت رفاه حال شهروندان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: افزایش روز افزون خودرو‌ها در سطح شهر سبب رشد فزاینده ترافیک شده است که به منظور کاهش باید به گسترش حمل و نقل عمومی، اجرای قوانین و مقرارت، مشارکت جامعه و فرهنگ سازی پرداخت چرا که پردازش به این مهم، رفع مشکل ترافیک را به همراه خواهد داشت.
وی ضمن بیان این مطلب که با فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی می‌توان بار ترافیک درون شهر را کاهش داد، ابراز داشت: با فرهنگ سازی و آموزش شهروندان می‌توان علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت شهروندان، کاهش ترافیک و آلودگی شهر امکان استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش داد.
شهردار شاهرود با اشاره به اینکه یکی از شاخصه‌های مهم توسعه پایدار در جوامع شهری گسترش و بهبود حمل و نقل عمومی است، اظهار داشت: آموزش شهروندی از ارکان اساسی زندگی اجتماعی در عصر حاضر است و در جوامع صنعتی از طریق برنامه ریزی‌های متنوع به آموزش مهارت‌های زندگی می‌پردازد.
حاجی محمد علی در پایان آموزش شهروندی را از اولویت ها‌ی مدیریت شهری دانست و عنوان داشت: در واقع چنین آموزش‌هایی در یک جامعه باعث می‌شود که سه عنصر شهروند، چون نظام حقوقی، حس عضویت ملی و حس تعلق و وابستگی اجتماعی در وضعیت ارتباطات فرهنگی هر جامعه‌ای اثر گذار باشند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات