شهرستان خدا بنده ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و...

شهرستان خدا بنده ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و...

به گزارش شرکت آب منطقه ای زنجان؛ جلسه بررسی مسائل شهرستان خدابنده که با حضور مهندس سید البرز حسینی نماینده مردم شهرستان خدابنده،مهندس اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان و مدیران و روسای برخی دستگاههای اجرایی به ریاست استاندار در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با بیان برخی پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان خدابنده در خصوص موارد مرتبط با آب، اظهارداشت:باید نیازهای شرب و صنعت شهرستان خدابنده از محل سد تالوار مورد بازنگری قرارگیرد و با توجه به مطالبات و خواسته های اجتماعی و همچنین معضلات کمبود آب در منطقه بصورت جدی پیگیری گردد.

در ادامه، مهندس افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان، ضمن اشاره به افت شدید سطح سفره های آب زیرزمینی منطقه خدابنده و ممنوعه شدن دشت های شهرستان خدابنده ، به پیگیریهای بعمل آمده،از مراجع بالادستی و اهتمام مدیران عالی وزارت نیرو برای جبران کمبود منابع آبی در سالهای آتی تاکید کرد.

وی در همین راستا،گزارشی از آخرین وضعیت سد تالوار و سامانه انتقال آب آن ارائه داد.

در پایان این جلسه ، استاندار زنجان با اشاره به بازدیدی که از روستاهای شهرستان خدابنده داشته بود ،اظهار داشت:ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه گردشگری و ایجاد اشتغال در خدابنده وجود داردکه با قدری مدیریت صحیح و دلسوزی می توان زمینه رونق و توسعه منطقه را فراهم کرد.

دکتر حقیقی، وجود ظرفیتهای خوب کشاورزی و گردشگری در منطقه را فرصت خوبی برای توسعه منطقه دانست و افزود: خدابنده به جایگاه واقعی خود نرسیده اما با کمی همت، جدیت و اهتمام در اجرای طرح های نوآورانه می توان در سطح ملی و جهانی این شهرستان را معرفی نمود.

مقام عالی استان، تاکید کرد:استفاده از دانش نوین در کشاورزی و نیز فراوری محصولات کشاورزی و اصلاح فضای بیرونی غار عظیم و زیبای کتله خور و همچنین رسیدگی به ورودی شهر گرماب از جمله راهکارهای مهم برای رونق بخشهای کشاورزی و گردشگری این شهرستان می باشد.

در این جلسه قرار شد دبیرخانه هایی در حوزه های کشاورزی و گردشگری، راه و مسکن و آب تشکیل شود و تا دو هفته آینده طرح های قابل اجرا در حوزه های مختلف را برای اجرا و با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات