رکورد مصرف برق سال 98 در خوزستان شکسته شد

رکورد مصرف برق سال 98 در خوزستان شکسته شد

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان با بیان اینکه رکورد پیک مصرف برق سال 98 در استان شکسته شد از مشترکین خواست در مدیریت مصرف برق حساسیت بیشتری داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان؛ محمود دشت بزرگ اظهار کرد: با شروع هفته جاری و افزایش دما مصرف برق نیز افزایش پیدا کرد و روز گذشته ( یکشنبه 15 تیرماه)، پیک مصرف برق سال 98 که هشت هزار و 83 مگاوات و در دوازدهم تیرماه رخ داده بود، شکسته شد.
وی بیان کرد: اوج مصرف برق در روز گذشته هشت هزار و 132 مگاوات بوده که نسبت به هفت هزار و 762 مگاوات مشابه مصرف برق در سال قبل؛ 4.5 درصد رشد را نشان می دهد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و هشدار مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر افزایش دما 49 درجه  یا بیشترتا آخر هفته در اغلب مناطق استان و افزایش استفاده از وسایل سرمایشی، از مردم می خواهیم که با مدیریت مصرف برق به خصوص در ساعت های پیک (14 تا 17 و 21 تا 23) ما را در تامین برق یاری کنند.
دشت بزرگ تاکید کرد: مصرف زیاد برق باعث می شود تا درصد بارگیری از تجهیزات افزایش پیدا کند و از آنجایی که افزایش دما در کنار بارگیری بالا به این تجهیزات فشار واد می کند باعث آسیب به آنها و خاموشی های ناخواسته می شود که با مصرف 5 تا 10 درصدی مشترکین می توان از آن جلوگیری کرد.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات