جلوگیری از هدررفت ۵۰۰۰ مترمکعب آب آشامیدنی در اهواز/ مهار شکستگی در خط انتقال ۱۰۰۰ آب حیات

جلوگیری از هدررفت ۵۰۰۰ مترمکعب آب آشامیدنی در اهواز/ مهار شکستگی در خط انتقال ۱۰۰۰ آب حیات


مدیر اداره آب حیات از مهار شکستگی خط انتقال ۱۰۰۰ میلیمتر اب آشامیدنی توسط کارکنان این اداره و جلوگیری از هدررفت ۵۰۰۰ مترمکعب آب در طول شبانه روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمد مهدیزاده با تاکید بر اینکه همکارانش در ۴۸ ساعت کار مستمر در گرمای ۵۰ درجه اهواز، افتخار دیگری افریدند، اظهار داشت:
با دریافت گزارش از افراد محلی مبنی بر بروز شکستگی، کنترل و بررسی دبی ورودی به مخازن اهواز و پایش خط، صحت شکستگی که توسط بیل مکانیکی و اقدام افرادی ناشناس بوجود آمده بود تأیید و پس از اعزام اکیپ و تجهیزات مورد نیاز عملیات اصلاح آغاز شد.

وی اضافه کرد: پس از حدود 100 متر مکعب خاکبرداری توسط بیل های مکانیکی بوم بلند و ایجاد ترانشه ای بزرگ ؛ محل دقیق شکستگی شناسایی و مرحله برش خط 1000 میلیمتر فولادی آغاز شد.

مهدیزاده با اشاره به افزایش سختی کار بعلت گرمای هوا و رعایت طرح فاصله گذاری بدلیل بیماری کرونا، تصریح کرد: پرسنل سختکوش آب حیات در این شرایط کار مونتاژ و آماده سازی قطعات جایگزین را با سرعت انجام داده وبا استفاده از توان و تجربه کارکنان و کارشناسان آب حیات و به لطف خدا با کمترین زمان ممکن شکستگی اصلاح و خدمات رسانی به حالت اولیه برگشت .

مدیر اداره آب حیات در توضیح مدت زمان اجرای عملیات ببان کرد: اگر چه این عملیات ۴۸ ساعت پی در پی ادامه داشت اما به منظور رفاه حال مشترکین محترم خاموشی تاسیسات فقط ۱۶ ساعت بود و مابقی ساعات اجرای عملیات با تمهیدات کارشناسان این امور همزمان با انتقال آب صورت میگرفت .

مهدیزاده ضمن اعلام مجدد ویژگی های خط و تاسیسات آب حیات شامل ۲۲۷ کیلومتر خط انتقال به قطر ۱۰۰۰میلیمتر ؛ حوضچه های متعدد وعبور خط از مناطق شهری و روستایی از شوشتر تا آبادان و وظیفه آبرسانی به شهرهای اهواز ؛شهر رامین ؛ کارون ؛ شیرین شهر و صنایع مهم اعلام کرد ؛ کارکنان آب حیات با تمام وجود وظیفه خطیر سقایی را انجام میدهند و البته بر این وظیفه افتخار میکنند .

مدیر آب حیات در پایان گفت : خط آب حیات در ورودی شهر اهواز به دو بخش کمربند غربی و شرقی تقسیم میشود که شکستگی اخیر در خط کمربند شرقی و محدوده پشت فرودگاه اهواز پیش آمده بود و با تلاش مجموعه آب حیات از هدر رفت ۵۰۰۰ مترمکعب آب در شبانه روز جلوگیری شد.

تنظیم:راشین نجارپور
لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان

    شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات