اجرای عملیات روسازی راهآهن سریعالسیر اصفهان ـ قم توسط بخش خصوصی
معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای عملیات روسازی راهآهن سریعالسیر اصفهان- قم توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: احداث هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راهآهن با اعتبارات اندک دولتی امکانپذیر نیست.
به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی - مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور - در گفتوگو با ایسنا، درباره راهآهن سریعالسیر اصفهان - قم - تهران اظهار کرد: یکی از سیاستهای ما در وزارت راه و شهرسازی فعال کردن بخش خصوصی در زیرساختهای کشور است.
وی با اشاره به اینکه اکنون هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راهآهن در دست اجرا داریم، اضافه کرد: احداث این پروژهها با اعتبارات اندک دولتی امکانپذیر نیست.
صادقی خاطرنشان کرد: یکی از سیاستهای ما اجرای پروژهها به صورت BOTتوسط بخش خصوصی است به طوری که با انجام عملیات زیرسازی و روسازی ناوگان وارد و با فروش بلیت هزینهها را جبران و سود لازم را کسب کند.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات روسازی قم – اصفهان قرارداد بستهایم، گفت: مدت اجرای پروژه سه سال است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکنولوژی را وارد و به کشور منتقل میکنند، اضافه کرد: حداقل سرعت قطار ۳۰۰ کیلومتر است.
به گزارش ایسنا، صرفهجویی در مصرف انرژی و کاهش زمان سفر از آثار راهاندازی قطارهای سریعالسیر در مسیر اصفهان- قم - تهران است.
در صورتی که این پروژه از اصفهان تا تهران اجرا شود، زمان سفر از اصفهان به تهران به یک ساعت و نیم کاهش مییابد و با توجه به اینکه دولت به دنبال تمرکززدایی از تهران است، امکان کاهش جمعیت تهران و انتقال آن به شهرهای قم و اصفهان میسر میشود.
نظرات