بازسازی روستاهای زلزله‌زده سراب با همکاری مردم تا فصل سرما به اتمام می‌رسد

بازسازی روستاهای زلزله‌زده سراب با همکاری مردم تا فصل سرما به اتمام می‌رسد

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی،جواد رحمتی در بازدید از روند بازسازی روستاهای زلزله‌زده شهرستان سراب، با ابراز رضایت از روند بازسازی و کیفیت مطلوب احداث واحدهای مسکونی در روستاهای زلزله‌زده این شهرستان، اظهار کرد: از یک‌هزار واحد تخریب‌شده در این شهرستان، 110 واحد به بهره برداری رسیده است.
وی، با بیان اینکه ساخت واحدهای مسکونی در این شهرستان در مجموع 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: عملیات پی‌کنی 950 واحد به پایان رسیده، 810 واحد در مرحله فونداسیون و 660 واحد در مرحله ساخت اسکلت هستند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به احداث واحدهای دامی نیز گفت: از یک‌هزار واحد تخریب شده دامی ساخت 350 واحد تمام شده است.
وی با بیان اینکه کار ساخت واحدهای دامی، به دلیل  پایین بودن مبلغ تسهیلات بانکی نیاز به مشارکت خود اهالی دارد، افزود: نظارت بر احداث این واحدها برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.
رحمتی با اشاره به مشکلات برخی از حادثه دیدگان بر ضرورت تامین سیمان ارزان قیمت، افزایش ماشین آلات بنیاد مسکن در مناطق روستایی و اصلاح وام‌های معیشتی تاکید کرد و افزود: ارائه وام‌های کم بهره و بلاعوض به افراد حادثه دیده و جامانده از دریافت تسهیلات، با مصوبه هیأت دولت در روزهای آتی میسر خواهد بود.
شایان ذکر است دراین بازدید، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی ودیگر مسئولین شهرستان نیز در این بازدید حضور داشتند لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات