بیش از 12 هزار تماس از طرف مزاحمین با سامانه 125 ثبت شده است
محمد مسعود چایچی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 15 هزار و 707 تماس با سامانه 125 آتش نشانی گرفته شده است گفت: از این میان بیش از 85 درصد تماس ها مربوط به مزاحمین تلفنی بوده است.
وی تصریح کرد: در بهار 99 بیش از 12 هزار تماس از طرف مزاحمین با این سامانه گرفته شده که غالب این مزاحمت ها از خطوط تلفن همراه به خصوص "اپراتور ایرانسل" بوده است و قابل توجه اینکه۸۵۱ تماس، توسط ۲۱ نفر صورت گرفته است، هچنین 940 تماس منجر به انجام عملیات، 1229 تماس مشاوره و 1389 مورد تماسهای غیر مرتبط بودهاند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این مزاحمت ها را ناشی از فرهنگ نامناسب شهروندی برشمرد و بیان کرد : مزاحمت های تلفنی موجب بروز مشکلات متعدد در روند امدادرسانی و پاسخگویی به تماسهای همزمان از سوی افراد حادثه دیده واقعی می شود و احتمال افزایش خسارات جانی و مالی را در پی دارد.
وی از شهروندان خواستار شد تا از برقراری تماسهای بی مورد و غیرمرتبط با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی خودداری نمایند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان
نظرات