رفع فرسودگی و بهبود شبکه‌های انتقال و توزیع در اولویت وزارت نیروست/ در دو ماه آینده کار پرداخت خسارات در سامانه بیمه حوادث مشترکان آغاز می‌شود

رفع فرسودگی و بهبود شبکه‌های انتقال و توزیع در اولویت وزارت نیروست/ در دو ماه آینده کار پرداخت خسارات در سامانه بیمه حوادث مشترکان آغاز می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، «رضا اردکانیان» روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از 43 پروژه صنعت آب و برق در دو سرفصل ساخت و سازها و ساز و کارها در چارچوب دهمین هفته از پویش #هرهفتهالفب_ایران در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد ، افزود: اگر رییس جمهوری  در مقابل جهاد دست اندرکاران وزارت نیرو، کارگران، مهندسان و مدیران صنعت آب و برق اشاره کردند که به قامت می‌ایستم و در مقابل این جهاد و فداکاری تشکر می کنم، من هم به نمایندگی همه شما و همکارانم در سراسر کشور در مقابل تواضع و تقدیر منتخب ملت ایران که به مثابه تقدیر مردم ایران است تا کمر خم می‌شوم و سپاسگزار این تقدیر هستیم.

وی افزود: امیدواریم امسال که در سخت ترین شرایط تحریمی به سر می بریم تلاش خود را مضاعف کنیم تا اهداف امسال هم محقق شود.

اردکانیان همچنین با اشاره به هدفگذاری وزارت نیرو برای بهره برداری از 250 پروژه صنعت آب، برق و فاضلاب در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با سرمایه‌گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان تا پایان سال در دوسرفصل ساخت و سازها و ساز و کارها گفت: تا پایان هفته دهم پویش، در فصل ساخت و سازها، 34 پروژه بزرگ در 13 استان کشور با سرمایه گذاری 11 هزار و 286 میلیارد تومان افتتاح شده که عمدتا آیین‌های افتتاح این پروژه‌ها با حضور رئیس جمهوری برگزار شده است.

وی افزود: در فصل ساز و کارها هم با پروژه های امروز، سه طرح مهم که عمدتا" پهنه کشوری دارند با سرمایه‌گذاری 123 میلیارد تومان به ثمر رسید.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در این هفته در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی و مازندران، 43 پروژه در هر دو سرفصل به نتیجه رسید . بویژه در استان خوزستان تعداد قابل توجهی پروژه های فوق توزیع استان نتیجه داد. در استان مازندران افزایش تولید تولید نیروگاه نتیجه تلاش، فعالیت و خوشفکری دست‌اندرکاران، مدیران، مهندسان و کارگران این صنعت به ثمر رسید که به‌ویژه در شرایط اوج بار نقش بسیار مهمی دارد.

اردکانیان ادامه داد: در استان خراسان شمالی هم پروژه یکپارچگی استان زیر پوشش کابل‌های خودنگهدار امروز افتتاح شد که در ایمن‌سازی شبکه، حفظ مبلمان شهری به تعبیری سازگار با فضای سبز و همچنین در بهبود شرایط از حیث عدم استفاده غیر مجاز از شبکه برق و احیانا در دستبرد به تجهیزات و ادوات برقی کار مهمی است. 460 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بود که برای پروژه‌های امروز انجام شد.

وی اظهار داشت: در بخش سازو‌کارها هم، سامانه بیمه حوادث مشترکان افتتاح شد که قطعا" در افزایش آرامش خاطر مردم و رفع برخی سردرگمی‌های برخاسته از نظام اداری و بروکراسی که معمولا" موجب می‌شود در خیلی مواقع مشترکان از خیر پیگیری‌های خود بگذرند، تاثیرگذار خواهد بود. حداکثر در دو ماه آینده با انتخاب نهایی شرکت بیمه‌گر کار پرداخت خسارات شروع خواهد شد؛ نظیر چنین اتفاق‌هایی در امسال بیش از پیش رخ خواهد داد.

اردکانیان افزود: علت اصلی که سرفصل ساز و کارها را به پویش اضافه کردیم نه به این معنا که عرصه جدیدی باشد بلکه عرصه‌ای است که در همه شرکت‌ها به تناسب به آن پرداخته می‌شود، اما اهمیت دادن و دیده شدن این عرصه‌ نقش مهمی در اولویت بندی آن خواهد داشت.

وی ادامه داد: همانگونه که احداث یک سد، نیروگاه و تصفیه‌خانه آب تاثیرگذار است و توسط مردم دیده می‌شود، این که گردش کار خدمت رسانی و سیستم پاسخگویی بازبینی شود و این که در مسیر رسیدگی به خساراتی که مردم در اثر برخی نوسانات یا مشکلات فنی که اجتناب ناپذیر هم است می‌بینند طراحی مناسبی شده و از مراجعات غیر ضروری جلوگیری می‌شود.

اردکانیان افزود: این‌ موارد موجب می‌شود که همکاران و فعالان این عرصه و مدیران در بخش آب و برق به این مسایل بیشتر بپردازند و توجه جدی‌تر به سازوکارها موجب تسریع در ساخت‌وسازها هم خواهد شد. از این که از این مجرا هزینه‌های تمام شده را کاهش دهیم و منابع قابل توجهی را برای اجرای پروژه‌های بعدی تامین می‌کنیم؛ این که بتوانیم مصرف را مدیریت کنیم یعنی از سرمایه‌گذاری‌های قابل ملاحظه برای تولیدهای بیشتر بی‌نیاز می‌شویم.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات